tongariro crossing en wachten op werk - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Nicky Dirk en Kasper - WaarBenJij.nu tongariro crossing en wachten op werk - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Nicky Dirk en Kasper - WaarBenJij.nu

tongariro crossing en wachten op werk

Door: kas dirk en nick

Blijf op de hoogte en volg Nicky Dirk en Kasper

12 Januari 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo iedereen hier het eerste bericht in 2007.
Vanuit rotorua zijn we verder getrokken naar taupo,daar hebben we een van de krachtigste watervallen van nieuw zeeland bezichtigt,genaamd de HUKA FALLS.
Daarna zijn we naar tongariro national park gereden,waar we onze eerste hike hebben gemaakt.
Dit was de tongariro crossing dat is een 17km lange crossing over super mooi vulkaan gebergte met een klim naar 1900m hoogte.Dat wil dus zeggen 4uur klimmen en daarna eindelijk berg afwaarts,maar dat is voor ons natuurlijk geen probleem uhhum.

De volgende dag zijn we doorgereden naar napier in hawkes bay,waar we in een hostel zijn beland waar een stel zombies zitten.
We moeten hier wachten op werk dat maandag begint.in de tussen tijd hebben we al weer een hike gemaakt naar cape kidnappers,waar veel gannets(jan van genten)zitten te broeden.
Dit is een zeer indrukwekkend gezicht en het ruikt er ook heel erg lekker(smells like bird shit).
Het is vandaag een beetje druilerig weer dus we gaan niet veel meer doen,maar we hebben ontzettend veel zin om maandag weer te gaan ploeteren voor een grijp stuiver, maar ja dat hoort er allemaal bij zullen we maar zeggen he.
Nou houdoe en tot ziens tot de volgende keer maar weer.

groeten kas dirk en nick

  • 12 Januari 2007 - 05:05

    Sjaak:

    Blij weer eens wat te horen,zal niet mee gaan vallen dat werken, stelletje luie kiwis, jullie hebben waarschijnlijk al meer van NZ gezien als de meeste locals, dus het kan wel effe.
    veel plezier en lange dagen.


  • 12 Januari 2007 - 08:32

    Maurice:

    klinkt goed allemaal!!! wachten op werk hehe, ik wacht op het weekend :P

    laterz
    maurice

  • 12 Januari 2007 - 09:31

    Daniël:

    Goed bezig Dirk!Ik word jaloers als ik al die foto's zie! Nog veel plezier daar!

    Groeten Daniël

  • 12 Januari 2007 - 11:30

    Tom Venray:

    heey dirk, zo te horen gaat het nog steeds goed daaro! Zitten zeker mooie foto's bij, dan zie je pas wat voor kloteland nederland eigenlijk is he haha!
    Wat voor bier hebben ze eigenlijk daar, lijkt me ook niet onbelangrijk he!

    cheers mate!

    Tom

  • 12 Januari 2007 - 14:54

    Hans:

    Wat voor werk gaan jullie nu doen? fruit plukken?
    veel plezier daar. en maak een paar leuke foto's van jullie drietjes maken :p

    groetjes hans

  • 12 Januari 2007 - 18:48

    Zus:

    Pfff jullie zijn sportief bezig.Ik ben al moe als ik naar de supermarkt hike. En dan kom ik geen jan van genten tegen, kom helemaal niks tegen want het is hier kei rot weer. Maar ben blij dat jullie het goed hebben en zo genieten. Nu even aan het werk he, is ook goed voor de geest (zeggen ze)dikke kus van kim en keetje

  • 12 Januari 2007 - 22:43

    Thea:

    werken hoort er ook bij, kom volhouden he!!!

  • 13 Januari 2007 - 09:56

    Mama Yvonne.:

    hallo Bol,ik heb gisteravond en vanmorgen op telefoon zitten wachten maar helaas,ik ben blij dat je vorige week je zus hebt gebeld dat heeft haar goed gedaan ik ben ook blij dat met jullie alles goed gaat ,en natuurlijk weer prachtige foto',s ik zou wat foto,s van jullie met z,n drietjes erop ook wel erg leuk vinden,even zien of we jullie nog kennen.en schatje ik zou maar niet klagen over werken hoor ,na zes weken vakantie mag dat eindelijk wel eens tenslotte moet er gewoon brood op de plank komen en is je geld zo op als er niets meer bij komt ,je bent nooit lui geweest dus laat nu die handjes maar even wapperen.Papa en ik gaan even boodschappen doen het is zaterdagochtend dus vaste prik .Ikhoop heel snel iets te horen van jullie alle drie.dikke knuffel voor Kas en Dirk ,ik hou van je ,ik mis je,ik denk aan je,en wacht op je volgende telefoontje,berichtje,smsje,tam,tam,of rooksignaal,wat dan ook,dag schatje,mams

  • 13 Januari 2007 - 15:49

    Bianca:

    Waar gaan jullie werken??
    Hoe is het uitgaan daar eigenlijk, of zijn jullie nog niet echt uitgeweest. Ik wacht op de zatte foto's :P.
    Hier komt carnaval er weer langzaam aan.. Weer iets om naar uit te kijken :D.

    Werk ze en succes ;)

  • 13 Januari 2007 - 19:34

    Niels:

    Vet mooi daaro..

    have Fun

    Latorssss

  • 13 Januari 2007 - 20:56

    Stift:

    Pas op dat je niet te moe wordt van dat werken, moet je weer zo lang uitrusten daarna.

  • 14 Januari 2007 - 12:41

    Ferdy En Nanda:

    Lijkt ons een geweldige reis.
    Veel plezier en gezondheid.
    Let goed op en geniet.
    Nanda en Ferdy Kokke

  • 15 Januari 2007 - 19:23

    Bep En Wil:

    Hoi Nik en vrienden
    leuk om jullie zo te zien heb de fotos bekeken en ziet er heel goed uit .We proberen het te volgen. groetjes allemaal.


  • 15 Januari 2007 - 23:20

    Merel:

    Hee broerr!

    Gelukkig gaat alles goed daar:) Leuke foto die van jullie 3 maar meer van jullie denk ik.
    Personeelsweekend van Derde was echt super, j hebt echt wat gemist!

    Succes met werken nog verder!

    En ik mis je, xx Merel

  • 16 Januari 2007 - 20:18

    Jeanot En Kirsten:

    vrinden vaotn verre,spectacaire vieuws daaro man..luister maar niet naar al die gekke mensen he,werken ken altijd nog,als je maar genoeg hebt om te leven ja toch,niet dan?!groeten vanuit nijmegen-city,x van kirsten,xje van jeanot

  • 19 Januari 2007 - 12:03

    Floortje:

    Zo! Echt suuupermooie plaatsen gezien zo te zien aan de foto's! En wij zitten hier in de storm :S
    Veel succes met werken!!!
    Xxx

  • 19 Januari 2007 - 18:16

    Kim:

    hey,wij zijn nog niet weggewaaid,althans bijna wel, maar net niet.Raam lekte maaroke, zelfs op 8 hoog hebben we het overleefd. Mis je broertje, spreek ik je snel?Dikke kus kimmie

  • 20 Januari 2007 - 16:32

    Tiny Riet:

    Prachtig maar ruig landschap hoop dat jullie vlot werk krijgen want dat spekt de knip weer. Veel succes

  • 21 Januari 2007 - 18:23

    Mama Hannie:

    ik heb vanmiddag de foto's op de cd gekeken. het is een middagvullend geheel. prachtig en zo fijn om jullie op de plaatjes te zien. natuur is mooi, maar om jullie er tussen te zien staan maakt het net iets mooier. ik zie uit naar de volgende serie.
    kas, hou je haaks, werk ze en pas op voor de zon. heel veel liefs van mama en tot bels. xxxxxxxx

  • 22 Januari 2007 - 10:26

    Sjaak:

    Hello Arie and the rest of the bloody applepickers, getting muscles already?
    Well you don't have to die from hunger or sickness, because a ton of apples a day, keeps the doctor away.
    Who are those three ugly hippies on the picture?
    I think I recognized you Arie because of the shorts, they must be stinking now, or are all the photos made on the same day?
    Have a very applepicking good time and send us some info soon.

  • 22 Januari 2007 - 13:14

    Jordy En Michelle:

    Hey Nick! Hoe is het? Ziet er goed uit daar hoor! Heel veel plezier nog!!
    Groetjes Jordy en Michelle xx

  • 23 Januari 2007 - 08:17

    Sjaak:

    goodday, kiwibunch, we zijn blij met het belletje, Dirk beterschap, zal niet meevallen al dat rusten en je mates naar de boomgaard te zien vertrekken, af en toe je arm uit de mitella halen, want 1 witte arm is geen gezicht.
    Zorgen die twee eikels wel een beetje goed voor je?
    Of is het andersom?
    Bloody hot daar om te werken natuurlijk, 35 graden betekend veel drinken (water dus)en jezelf goed beschermen (dat gat in de ozonlaag is daar geen geintje), fijne internationale bezetting daar hoor ik, goed voor je talenkennis Arie en contacten all over the world zijn nooit weg.
    Over contacten gesproken, Kas, nog niet verliefd?
    Hardstikke goed van Joost ook, jammer dat Marieke niet mee kan, zou perfect zijn geweest.
    Kom snel met fotos van leef en werkomgeving, we leven met jullie mee en willen graag zoveel mogelijk meekrijgen.
    See you later kiwivreter.


  • 23 Januari 2007 - 08:43

    Joost:

    goodday lads. I am coming your way!!!!!
    Heb een stage te pakken bij action-international in Auckland. Is een coachingbureau. Ik moet vanaf 7 maart beginnen en het duurt ongeveer tot 2 augustus.
    Catch ya on the flipside.

  • 24 Januari 2007 - 11:49

    Zus:

    Hey broer, ik wordt gek hier zonder jou. Er valt niks meer te plunderen in de koelkast van pap en mam (schijnbaar waren al die lekkere dingen altijd voor jou),ook is het errug saai om op zondag alleen met die twee oudjes te eten. Ineens ben ik zo blij dat ik geen enig kind ben, alhoewel ik me nu wel een beetje zo voel hoor.Kaye zoekt je nog steeds overal. Vandaag is ze naar het consultatiebureau geweest en alles is goed.Ze denkt erover om een zangcarriere te beginnen en valt steeds uit in de meest prachtige arias (bedenk me ineens dat daar waarschijnlijk mijn hoofdpijn vandaan komt). Ik mail je nog wel even, dikke kus van je zussie xxx.

  • 27 Januari 2007 - 20:48

    Sjuumkes Uit Oost:

    He boys alles goed daar? Hier is het vanavond gekke huis bij Dave Clarke. Check pics.poelhekke.nl voor foto's van roosje en andere aangelegenheden. Ziet er prima uit daar

  • 29 Januari 2007 - 23:19

    Mama Hannie:

    dag lief kaspertje en vriendjes.
    nu gaan wij ook een klein tripje maken en kijken of ze in marokko ook internet hebben. tot over 2 weken en let op de post. liefs mama

  • 01 Februari 2007 - 20:16

    Trees:

    ik heb ut deur,vanmurruge hek un stukske gesgreve mar da was onder singepoer, sit ik de boel nog us deur te kieke sie ik innins dak helemoal schif sit, gou verandurre Trees seg ik tege meselluf anders wete die mennekes nog nie wie Trees is, nie da det wa uutmaokt mar ut lult wa mekkelukker.
    nou ik hou efkes op want so kumt de zuster me houte been deraf hoale en kenk naor bet.
    groete oan de rest.
    Tees van Pelt uut ut Heseveld.

  • 02 Februari 2007 - 09:18

    Tante Dienie:

    Ha Dirk, Overweldigend die foto's en jullie reis!! echt leuk om jullie zo te volgen.. We blijven opletten! en jullie op jezelf! groetjes van ons allemaal uit Leunen!

  • 02 Februari 2007 - 17:53

    Dr Bil:

    ha jungs,

    hoest na?

    Ik zie alleenmaar foto's van jullie met bomen,vissen en drank,waar blijve die pics van hot chicks from NZ??Wel bietje dna verspreiden daarzo hheheh..gegroet Dr.bil

  • 04 Februari 2007 - 09:45

    Kokkie:

    Nick, Hot Chicken!
    7 kippenbouten of 14 drumsticks.
    3 uien, 5 tomaten, A ketjap(manis), 3 sereh (citroengras), stukje gember, ketchup of tomatenpasta, sambal, knoflook, 2 citroenen.
    Kip insmeren met knoflook en citroen.
    Half uurtje in laten trekken.
    Dan de kip aan alle kanten goed bruin bakken.
    Uit de pan halen.
    In de pan de uien bakken, tomaten erbij, knoflook, sereh, gember en ketchup erbij erbij en flink wat ketjap erover, twee of meer thelepels sambal erbij, citroensap en water erover tot de kip net onder staat en minstens een uur laten pruttelen,daarna in ieder geval nog een uur laten staan zonder vuur.
    Opwarmen of direct serveren.
    Rijst, stokbrood en salade.
    Selamat makan.
    rijst, stokbrood en


  • 04 Februari 2007 - 16:25

    Kaye:

    ujnn,jjjjjjjjjjj,j,jj,j,jjjjj m/m/m m nhggffggngnkhhmjhhbgvcfjggkm,m,mmcmmmmm. en een schermkusje xxx kaye

  • 04 Februari 2007 - 19:15

    Yvonne:

    Hallo jongens, alles goed daar het is al weer een tijdje geleden dat jullie ons op de hoogte hebben gehouden van jullie beslommeringen maar we weten dat jullie erg hard moeten werken, is Dirk inmiddels ook aan het werk? ik hoop het voor hem.enKas lekker dat je ouders op vakantie zyn lijkt me hartstikke mooi marokko ,Tom heeft ons de cd gebracht met jullie fotos ik heb genoten leuk om jullie snoeten weer even te zien .Nick vorige week is Linda overleden ,donderdag zyn we naar de begrafenis geweest die heel erg mooi en indrukwekkend was ,nu maar hopen dat Kim en Benjamin hun leven weer een beetje op kunnen pikken.we hebben ze natuurlyk ook namens jou heel veel sterkte gewenst.nou ik hoop van de week nog iets van je te horen ,je recept staat erop ,dus koken maar.geniet van alles ,dikke kus,doei.

  • 05 Februari 2007 - 06:06

    Trees:

    Bin wa vruger opgestoan, ik denk goa effe kieke of die mennekes een nij stukske derop hebbe geset, valt me fies tege fan juliie.
    Liekt me lekker die kiep, effe wa anders as die kneut hier ient huus.
    Goa fandoag met Berend noar de mert een fiske pakke ut weer siet dur goet uut dus da mot kunne.
    enniesee het geliek gespeult tege vites en dur is dur een ien de neus gebete dus hebbe die ouwe zakke wer wa um ofer te lulle.
    Nou ik stop wer, erst jullie dan srief ik oek wer wa.
    Oek de groete fan Berend me buurman.

    Trees van Pelt uut ut Heseveld

  • 05 Februari 2007 - 14:27

    Linda:

    Hey hey,
    Ik neem aan dat alles goed met jullie gaat want zo te zien op de foto's is het er echt prachtig. ongelofelijke landschappen daar. Ik hoorde trouwens dat er nu in Australie grote overstromingen zijn.
    iig nog veel plezier daar, geniet ervan.
    xxx Linda

  • 06 Februari 2007 - 07:43

    Kimske:

    Hey broertje, kas en dirk.
    Het wordt wel weer eens tijd dat jullie die website bijwerken hoor.Er valt nog maar zo weinig te lezen. Nou weet ik wel dat jullie heel hard moeten werken daar op die appelplukdinges maar ik geloof dat ik ook iets hoorde over jazz enzo. Bovendien weet ik toch echt bijna 100% zeker dat het niet zo kan zijn dat jullie niks meemaken daarro.Hier is het nu heel koud. Kaye en ik komen net van de fiets en we zijn Bevroren!We horen de verhaaltjes wel..dikke kus van de zus van Nick

  • 08 Februari 2007 - 13:36

    Trees:

    As je hier noar buten kiekt is alles wit, da sal bij jullie wel anders wese, se hebbe wa nijs ien Holland, weerwoarschouwing noeme se da, de ene keer is ut bij sturrum, nou is ut snauw.
    Dan ken iedereen oppasse da je je eige nie hertstikke dood rij.
    Se segge da alle ferkeer fast steet en de treine rije oek nie allemoal.
    Nou ik sit hier binne met Berend un bietje te surrufe en te kieke wa dur feur ouwe minse te doen is op de internet mar det falt tege, die ouwe wil graag fiese ploatjes kieke, mar da hebbe ze geblokkeert, gullukkig mar want anders wurde al die ouwe zakke hitsig, froeger deeje se dan kamfer ien ut ete mar det mag nou nie mer, je sou tog af en toe segge da je ut nog pruuft so ruir smakt de prak.
    Nou oan jullie hek ferder oek niks dus ik sluut mar af en goa iets leuks opsuke.
    De gruunte.
    Trees en Berend

  • 09 Februari 2007 - 17:31

    Rob -irma:

    hey jongens zo te zien gaat alles goed met jullie leuke foto,s maar zie geen bier op de foto,s beetje jammer maar zullen jullie wel genoeg drinken heb nog nieuws jeroen zit al 2 maanden vast en irma en ik zijn bezig met een huis aant kopen in nijmegen dus als jullie terug komen kunnen we bij mij een biertje drinken ( in nijmegen )wens jullie verder nog veel plezier en laat eens wat bier zien gr rob en irma

  • 11 Februari 2007 - 20:52

    Van Mama Hannie :

    hallo lieve kas
    hier een berichtje van papa en mama en rieky uit het sprookjesachtige marokko. het is hier echt mooi, niet te geloven. nog effe wachten voor je de fotos en de video kunt zien. is ons pakketje al gearriveerd.heel veel liefs van ons xxxxxxxx

  • 11 Februari 2007 - 20:56

    Rieky:

    Wat fijn dat jullie het naar de zin hebben daar.Ik zou niet teveel werken want dan mis je misschien een heleboel van al dat moois!Zijn er nog mooie meisjes daar?Of hebben jullie daar geen tijd voor?Onze vakantie was als een sprookje maar dat zal je moeder ook wel geschreven hebben.Nog een dagje en dan mogen wij ook weer naar huis.Niet dat we dat zo heel erg vinden hoor!Oost West.Thuis Best.Lieve Groetjes van Rieky en de kids en hou jullie haaks!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 12 Februari 2007 - 19:50

    Manuel:

    enne jongs. Darko op vakantie. we missen je in holland wel jong. maar ja. hoe is het verder jongs. hier alles poletie. hmm hmm. komt allemaal goed. hoe bevalt het daar in nieuw zeeeeeeeland. hier in turkije is het ook nog steeds mooi. laatst weer gezeik gehad met de buren. mooi he. alles klar jong. k sms nog wel oke. en nog wat gescoord op vakantie? gr maan en natje vanuit holland. fuut fuut

  • 13 Februari 2007 - 05:44

    Trees:

    kon nie sloape en sit hier nou ien alle rust un bietje te kieke wa dur so al op de seit steet.
    jullie sien nie fan de flotste met stukskus sgriefe, durum du ik ut moar.
    Ut goat steets beter, ik wur nou gehollupe deur Daontje, se hiet eigeluk Danielle, maar Daontje fien ik wel so leuk.
    se lupt stoasje ien ut huus en duut een hoge studie, slimme dern en legt goet uut hoe ut allemoal mot op internet.
    Se fient ut hertstikke leuk wa jullie duun en wil folgend juir oek goan bekpekke seit se.
    Se het oek de fotos bekeke, die met die lange huir fient se wel leuk alleen sien we dur nog nie uut of det nou Nick of Kasper is, ik denk Nick as ik so noar det kupke kiek.
    Die andere twee fient se oek wel leuk, mar fan hum het se een foto uutgedroait en die hangt nou oput ketoortje fan de susters.
    Ut regent hier wer da ut seikt dus det wurt fandoag wer binne bliefe.
    Ik geleuf da we fandoag goan singe, ouwe liedjes fan fruger dus das wel leuk.
    Singe jullie duir oek fan al mot ik krupe en so um da jullie nimwege misse of kenne jullie det nie.
    Ik goa stoppe de suster kumt duraon met koffie effe bijproate tot loater.

    Trees uut Hees

  • 15 Februari 2007 - 16:55

    Loppie:

    HOIBRUURKE.

    IK MIS JE ZO!!!!
    DOE MAAR WEER KEERTJE BEL DAN KAN IK JE STEM FF HOOR. HEB JE VOICE MAIL MEERDERE KEREN AFGELUISTERD OM JE STEM TE HOREN! HIHI
    TOT HOORS, LIEFS JE ZUS HVJE

  • 15 Februari 2007 - 16:57

    Loppie:

    was nog ff iets vergeten kas:
    kort haar staat je veel leuker! hihi
    ohja en ben je al blokjes aan het kweken??!!!!
    Ps. Je bent goed zoals je bent hoor!!!!!

  • 16 Februari 2007 - 17:42

    Rob Mike:

    hey jongens alles goed wij gaan morgen carnaval vieren we drinken er wel een op jullie groeten uit knotsenburg van mike en rob

  • 17 Februari 2007 - 05:47

    Un Bekende:

    heej hier alles koud,had weer 13 flesjes bier over,is tog oek zonde..na ja zal ze maar opzuipe he want als je op jullie mot wachte..

  • 20 Februari 2007 - 09:20

    Kim:

    Nickske,

    Beetje afgezaagd, maar ik mis je ook zooooooooo. Kaye wordt zo groot en je kan niks zien, helemaal niet leuk.Ze kan al heel goed kletsen en is een echte trut, weet niet van wie ze dat heeft.Ben nog even carnaval wezen vieren en toen kwam ik al je vriendjes tegen en nu mis ik je nog meer want toen moest ik ook aan jou denken.Schrijven jullie weer ff wat op de site? O ik ga die foto van jou met je brilleke op, erg geposeerd, uitprinten en die hang ik op de muur die ik overigens zwart heb geverfd.Kunnen je zus en je nichie toch nog van je genieten. Mis je, love you of zoals kaye zegt waar ben jij nou?:-( xxxxxxxx je zus en de gup

  • 20 Februari 2007 - 12:17

    Trees:

    hek ut wer furkeert gedoan, wer bij singepoer un stukske gesgrefe det sgiet nie op so en Doantje stont nog wel mee te kieke, det stomme ding het ut oek nie gesien ut was een stukske ofer de kernefal en de snur fan Doantje.
    as je ut nog wil lese mot je mar bij singepoer kieke.
    Was trouwes nog best gesselug ien de stat gister, Berend kon naturuluk wer gin maot houwe dus die hek noar huus motte slepe die ouwe drekbak, mar alles beter as die prins met sien uutgestreke smoel, meedoen, meedoen, me ore suuse nou nog.
    Trees

  • 22 Februari 2007 - 13:03

    Bianca:

    De carnaval was weer geweldig!!

    Wanneer schrijven jullie weer eens een berichtje?? Wordt hier wel niewsgierig hoor ;)

  • 23 Februari 2007 - 16:00

    Yvonne:

    Hallo Nick Kas en Dirk,gaat alles goed daar? waarschijnlijk liggen jullie voor pampus na werkdagen van twaalf uur,maar ondanks dat willen wy iets van jullie horen .Ik ben vanmiddag even bij Hannie geweest om jullie postadres te vragen,en ik vond het heerlijk om over onze kinderen te kunnen praten.Wij genieten hier thuis ook van alle reacties op deze side daarom is het zo jammer als jullie er geen tyd meer voor kunnen maken,Rob zei dat jullie twaalf uur per dag zeven dagen in de week werken nu in het karton,dat is veel maar zo kun je wel lekker sparen voor australie,Ikhoop wel dat je dit weekend belt Nick,anders draait je moeder een beetje door,grapje!Ik heb de hele week vakantie gehad voor de carnaval,dus heb Kaye ook veel gehad en ze is zo leuk ze herkent jou en Kas nog op iedere foto envertelt er hele verhalen bij,ze heeft ook een nachtje bij ons geslapen en ook dat ging prima.Nick wij vragen ons hier allemaal af wie Trees is,ze schrijft zulke leuke stukjes en zo goed Nijmeegs,ik geniet er iedere keer van dus Trees blijf vooral schrijven!Jongens probeer tussen al het werken door ook te genieten bel de moeders en vaders even op in het weekend en vergeet niet dat we vanjullie houden NO MATTER WHAT!!!doei tot de volgende keer.

  • 26 Februari 2007 - 09:10

    Trees:

    wak me nou mee heb gemakt, mos bij de dierektriese komme.
    Mefroutje van Pelt mos nie so rekalsietrant wese,umdak met de kernefal nie mee hat gedoan en oek de andere op hat gesteukt en loater oek nog ien kennelukke stoat tuus was gekomme.
    Mot se sowieso nie aonkomme met det mefroutje, duir hek een hikkel oan, dus ik mee dur bofenop dak selluf wel uutmaokte wa dak dee en da se mien de pis nie lau makt met huir deftige gelul en wa de andere duun motte die andere wete.
    Ik bin nie so out gewurde um as un bloag behandelt te wurde.
    Ut was so feurbij det gesprekje, wa mot sij nou die sure soepkiep.

    Jonges o wa sien we blei we hebbe un niewe regering en onse Guusje sit durien as minister, het se toch strant gedoan of nie, se het net so lang furhuust tot se ien de Hoag tureg kwam.
    Dur wert ien de krant nog wa gesgrefe ofer da se met drank op hat gereje, moar loat mien de erste sjoernalist us sien die nie drinkt en rijt.
    Ik heb Guusje ene keer gesproke en we loage mekuir wel.
    Doantje lupt nou de ganse dag te singe van moeder ut is wer mis, umdat ut un nimweegse jonge is, da hek huir geleert en nou kan se nie mer stoppe.
    hoe geet ut nou met jullie, ut wurt tiet da dur wer wa gesgrefe wurt, moeders en susters lieke de wanhoop nabei, un poar fotoos sou oek nie gek wese.
    Nou Trees goat wer effe noar de mert das as ut effe kan faste prik op de moandag, perreplu mee want ut blieft hier regene.

    de groete fan Trees en oek fan Doantje



  • 27 Februari 2007 - 05:35

    Trees:

    Heb nie veul kunne slaope, ligge geet ni en sitte falt nou oek nie mee.
    Da kumt umdak gister bin gefalle, da kumt so, Ietje mien oferbuurfrou wou met mien en berend mee noar de mert, dus ik seg hoe meer siele hoe meer freugt, wa ken dur nou misgoan.
    Nou is Ietje een bietje fan de leg af en liep ien de stat de hele tiet mar te sefere da se noar de Ouwe Toelast wou feur un bekske koffie bij die twee susters, det wuire twee lulhoere as je wa wou wete dan mos je bij die twee wese, se wisse alles fan iedereen ien de benejestat.
    Kreeg Ietje nie oan ut ferstant geproat da die kroeg allang furleje tiet was en die susters allang doot en begroafe.
    Mar goet ik seg we lope dur wel langs Iet, ken je ut selluf sien.
    Dus ik loop erm ien erm met Iet de groote stroat af, flikker ik duir tog neer op die gladde stene seiknat fan de moaiem, hele jas ferinneweert en pien oan me kont nie mooi mer.
    Oan die Berend he je dan oek niks, die batmuts het al werruk sat met sun eige, lupt tien meter ferdurop met det wandelstukske fan hum en steet een bietje te lagge, nim dan oek un looprekske siet ie tege mien.
    Ik seg ik heb nog lang gin rekske nodig, mar un bietje steun fan jou sou gin kwoat kunne ulebal.
    Ach dur sien meer jasse as liefe dus we komme dur wel oferhin.
    Wij noar huus gesukkult en duir het de dokter effe noar mien kuntje gekeke, niks gebroke seit ie, moar u sult nog wel efkes pien houwe, dus sit ik nou so froeg hier um un stukske te sgriefe.
    Straks tog mar effe oan de suster melde da Iet dur neefe begint te praote, kenne se dur un bietje op lette.

    Trees

  • 06 Maart 2007 - 11:49

    Trees:

    As je muir wit da dit feurlopig de letste keer is dak wa sgrief feur jullie, sien jullie duir ien de wintersloap of so?
    Bin ik un puir doage grieperig en bin ik ut bet nie uut gewist steet dur nog gin berigje fan jullie op.
    Det is tog nie leuk so, nie feur mien want ik hep dur eigeluk niks mee te moake, muir feur femilie en friende liek ut net of jullie se fergete sien.
    Tis te hope da jullie us noar huus belle want ik sou je moeder nie wille wese dootangste sou ik uutstoan as ik niks heurde.
    Doantje het de intresse oek ferlore en se font ut so leuk.
    Nou de groete mar wer, ik goa kloaferjasse op ut net, ik hep ontdekt da det bes goet goat en je het duir oek gin genuil ofer de kuirte bij want je siet je tegespeulers nie.
    gou wa sgriefe mennekes.

    jullie eigeste Trees

  • 06 Maart 2007 - 16:34

    Jeanot:

    Als je nog ff wacht dan knikker ik de site van me favorieten af ..zo lekker puh

  • 07 Maart 2007 - 19:38

    Kimmeke:

    Trees, we gaan je wel missen hoor. Jouw verhalen waren een stuk interessanter dan die van mijn broer.Nu heb ik helemaal geen reden meer om op deze site te kijken;-(
    Ook mijn Nimweegs zal weer zakken tot een dieptepunt.Jammer. Misschien lezen we toch af en toe nog iets?
    En Nick wat doe je iedereen toch aan, zit je met je neus in de appels of in de wijn? We missen je laat s wat horen. Kus

  • 08 Maart 2007 - 16:50

    Mama Hannie:

    het is net wat kim zegt, ik lees de site nog allen om de leuke verhaaltjes van trees te lezen, al heb ik geen idee wie dat is. het is wel gezellig, dat zeker.
    gelukkig bellen onze jongens af en toe nog wel naar nederland. dus medelezers, wij ouders zitten nog niet helemaal tegen het plafond van de heimwee. blijft het feit dat het doodzonde is dat we niks meer van onze 3 wereldreizigers horen. misschien zijn alle pc's gecrasht daar ginder of ze werken zo veel dat er echt geen tijd is om er achter te gaan zitten.
    joost, jij zit nu ook in nieuw zeeland, misschien kun jij via deze site ons een tijdje op de hoogte houden. ik wens jou wel een hele fijne tijd daar. ik ben wel jaloers dat jij daar lekker bij onze jongens kunt zijn.
    marieke, ik hoop dat jij die lange eenzame maanden zonder joost goed doorkomt. als alles je teveel wordt kom je maar lekker bij yvonne, de moeder van nick en mij. dan kunnen we lekker snotteren als wij over onze geliefden praten. dus aan iedereen die dit leest, blijf toch schrijven op deze site dan blijven wij van elkaar o[p de hoogte en dat is toch ook het voordeel van deze site. grotes en liefs aan mijn liefie in nieuw zeeland en zijn vriendjes en de lezers.

  • 08 Maart 2007 - 19:50

    Kim:

    AAAAAHHHH marieke dat vind ik ook zielig voor jou.Alhoewel het soms ook erg fijn kan zijn zonder mannen, haha.kusje van kaye, groetjes kim

  • 10 Maart 2007 - 01:23

    Joost / Yoast:

    goodday mates!
    I'm in Auckland
    also got a phone number
    NZ tel.nr.:
    021 1111671
    Hebben jullie ook een nummer?

  • 10 Maart 2007 - 01:59

    Joost / Yoast:

    goodday mates!
    I'm in Auckland
    also got a phone number
    NZ tel.nr.:
    021 1111671
    Hebben jullie ook een nummer?

  • 10 Maart 2007 - 17:51

    Yvonne.:


    Hallo Joost!heel veel succes met je stage daar,echt wel gaaf een stageplek in Nieuw Zeeland,ik hoop echt dat je het heel goed naar je zin krijgt daar,geniet ervan ,en mocht je mijn kind toevallig tegenkomen,wil je hem dan even stevig knuffelen en zeggen dat ik hem heel erg mis,doe ze allemaal de groeten en nogmaals,heel veel succes daar,zorg dat Marieke trots op je kan zijn,en Marieke heel veel sterkte zonder je vriendje!
    groetjes Yvonne en Cees!

  • 10 Maart 2007 - 21:45

    Joost:

    He yvonne en cees. bedankt voor het berichtje.
    En als ik ze tegen kom zal ik ze een knuffel van jullie geven.
    Als jullie mij ook willen volgen kun je mij vinden op de website www.jponthemove.waarbenjij.nu

    groetjes

  • 12 Maart 2007 - 13:25

    Trees:

    ik ken ut nie loate,toch mar efkes gekeke en dan sie je wa je losmakt bij de minse deur un bietje te furtelle ofer wa je meemakt.
    Nou sgrief ik nutuurlik nie alles, want je gooit nie je hele hebbe en houwe op stroat da sien we tuus nie gewent, mar ut is feur un out mins wel leuk um effe wa kwiet te kunne.
    misgien sgrief ik nog wel wa ofer me eige lefe, mar eerst motte jullie ofer de brug komme met furhoale ofer de andere kant fan de werelt.
    Wie is Joost, kumt dur wer ene bij die nie sgrieft of bin jij flotter.
    Ut was mooi weer op de mert fandoag, lekker ien ut sunneke gelope en nie gefalle.
    Doantje het oangebooie um un rundje te lope buute fanwege da de son so mooi sgient en da de fogeltjes allemaal oan ut fluite sien, maar ik denk da se selluf dur effe uut wil, dus ik goa mar met huir mee anders sit det kient de hele dag mar tusse de ouwe saggereine, goan we kieke of dur nog knappe kerels langs komme, se steet al met de jas oan dus ik stop durmee.
    groete fan Doan en Trees.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicky Dirk en Kasper

Hallo allemaal! dit is de gezamelijke site die we gaan bijhouden, hier komen onze berichten en foto"s op te staan! ook kun je hier je reacties op de site zetten.

Actief sinds 07 Nov. 2006
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 32707

Voorgaande reizen:

01 December 2006 - 30 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: