Woofing @ Milfords Sounds - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Nicky Dirk en Kasper - WaarBenJij.nu Woofing @ Milfords Sounds - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Nicky Dirk en Kasper - WaarBenJij.nu

Woofing @ Milfords Sounds

Door: dirk

Blijf op de hoogte en volg Nicky Dirk en Kasper

29 April 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

hallo allemaal,

hier een volgende bericht vanuit Milford Sounds een van de mooiste plaatsen in NZ.

na de westcoast over de haastpass naar Wanaka gereden, waar het landschap erg veranderd tijdens de rit.
een erg mooie rit door het geweldige NZ.
Eenmaal in Wanaka aan het meer was een tentoonstelling genaamd: Earth from above, met fotos en tekst van plaatsen van over de hele wereld en onderwerpen van wereldbevolking tot het milieu. erg interessant en indrukwekkend om te zien.

Wanaka een erg mooi stadje gelegen aan een groot meer omringt door bergen.

na Wanaka doorgereden naar Queenstown een druk en toeristisch stadje aan een groot meer en ook gelegen tussen de bergen.

daarna een dagtocht gedaan in glenorchy dat ligt aan de top van lake wakatipu, en heb daar een dagtocht op de Routeburn track gedaan erg mooi.

de dag erop afscheid genomen van jesicca, en weer aan het liften gegaan. doel van de dag was om van Queenstown all the way naar Milford Sounds te liften.
vanaf Queenstown had ik binnen 15 min al weer een lift te pakken in een busje met een tjech en een amerikaan, die me 1,5 uur rijden verder brachten. daarna een lift van een stel uit England naar The Anau, waar ik na een half uurtje mijn laatste lift naar de Milford Sounds kreeg.

een campervan stopte en kreeg een lift, erg relaxst nog niet eerder in een campervan gereisd echt ideaal. en een erg mooie rit door de bergen naar Milford.

Eenmaal in Milford Sounds aangekomen, gevraagd of ik kon wooffen in het enigste hostel, maar helaas ze hadden niet echt mensen nodig, erg twijfelachtig, dus vroeg ik het nog een keer of ze zeker niemand nodig hadden. toen werd de baas gebeld en die kon nog wel een hulp gebruiken. zeer relaxst ik was dus onder de pannen voorlopig en dat in een van de mooiste plaatsen in NZ, de aanhouder wint.

daarna heb ik echt een geweldige tijd gehad in Milford, het werk was erg relaxst, stapelbedden afbreken en opbouwen, schoonmaak werkzaamheden, in de keuken werken, en een loungeroom inrichten. wederom hier weer een eigen caravan.

na werk tijd genoeg om te relaxsten, dus ik deed een mountainbike trip met sebastian een andere woofer uit oostenrijk die hier al 3 weken zit.

een kayaktrip met sebastian in de prachtige milford sounds wat erg tof, in ruil daarvoor de dag erop een uurtje kayaks schoonmaken, zeer goede deal, zo gedaan.

in de avond een hangi gehad bij het kampvuur. een Hangi is een traditioneel Maori dinner. smaakte erg goed en daarna bier en wijn drinken rond het kampvuur, dat was een goede dolle avond.

gister in de namiddag op een bootcruise geweest in de Milford Sounds wat een geweldige natuur hier, zeehonden gezien en zelfs dolfijnen die langs de boot meesurfde op de wave. echt geweldig om te zien en prachtig weer.

gemiddeld regent het hier 200 dagen in een jaar en valt er zo"n 7 meter regen per jaar.

in de avond op een ander boot cruise want er waren 3 verjaardagen op de dag.

we hadden een party aan boord met pizzas, bier en wijn! sweet as!

met een geweldige zonsondergang en een party aan boord, wicked!

het bevalt me hier erg goed, een fantastische tijd, relaxste en aardige mensen en goed eten, staff dinners zijn erg goed.

tot zover Milford Sounds wordt vervolgd!

bedankt voor alle leuke reacties op de site! en de groetjes daar in Holland!

Dirk.

  • 29 April 2007 - 08:10

    Cees En Yvonne:

    ziet er allemaal prachtig uit Dirk,we kunnen zien dat je met volle teugen geniet,nog heel veel plezier en tot horens.groetjes uit nijmegen.

  • 29 April 2007 - 09:42

    Els Emonts:

    Zo te lezen heb je echt de tijd van je leven. Ruwan wil af en toe met je ruilen. Wil je nog wel weg daar? We vinden het fantastisch wat je allemaal onderneemt en eerlijk gezegd, dit hadden wij nooit verwacht Dirk.

    groeten uit Merselo.

  • 29 April 2007 - 10:50

    Ruben:

    Hey kerel!! mooie foto's en leuke verhalen man.. ziet er echt relax uit daaro. Groeten van de A.U.B !!!!! lateerzz Ruben

  • 29 April 2007 - 11:01

    Maurice:

    Goed bezig dirk, je vermaakt je goed zo te horen ;) ga zo door :) laterz maurice

  • 29 April 2007 - 13:11

    Dini Camps:

    Schitterende foto's en tekst,Dirk!!!!

    Ik lees je reisverhaal én zie het bijna voor me wat je allemaal ziet, meemaakt en beleeft. Fantastisch! Ik volg je reis!
    Ik lees en zie dat je geniet! Ga zo door.
    Groetjes van je Oostrumse buren!


  • 29 April 2007 - 18:48

    Merijn:

    Goed te horen dat je ook flink feest, zo hoort dat.
    Prachtige omgeving zoals gewoonlijk daar.Ik zou zeggen vooral zo doorgaan en veel plezier.

    Groetjes Merijn

  • 01 Mei 2007 - 22:56

    Frenkel:

    Darko..
    Nog steeds naar de zin gelukkig! :) Erg mooi om iedere keer weer te zien dat je meer dan genoeg meemaakt, en veel dingen ziet en onderneemt daar in Nieuw-Zeeland!! Geniet ervan!

    Greetz, Frank

  • 02 Mei 2007 - 15:40

    Floortje:

    Hé dirk!

    Goed aan het feesten daar dus :D
    Weer errug mooie foto's en zo te zien ontmoet je erg veel leuke mensen!
    Ik zou ook wel even langs willen komen.
    Veel plezier nog!
    Liefs

  • 03 Mei 2007 - 21:14

    Pap En Mam:

    wij vinden het heel fijn dat je zo geniet van de omgeving en van alles wat je doet en meemaakt.geweldig en tot mails.
    een dikke knuffel van pap en mam.
    hopelijk ben je weer snel telefonisch bereikbaar.

  • 04 Mei 2007 - 12:10

    Trees:

    Doar bin ik wer, fanwege ut mooie weer hek efkes niks gesgrefe moar nou hek wer efkes tiet.
    Hier is allus hertstikke ien urde en bij jullie liekt ut oek pais en free dus wa falt dur nog te furtelle as da Doantje nog un moand blieft en dan de hurt op geet, dan het se huir staosje dur op sitte, fien ik wel jammer want utwas un heele goeie meit, se behandelde je ien ieder gefal nie as un klein kient.
    Nog steets mooie footos, ik sou wel wa meer wille sien, muir jullie hebbe ut nutuurluk feuls te druk um un out mins te plesiere.
    Ik goa oek effe bij Joost kieke of dur wa bij gekomme is, hou ut stuur regt en duu niks wa god en je ouwe moer furbooie het.

    Trees

  • 05 Mei 2007 - 11:20

    Oma:

    Dag lieve Dirk,

    Hier een berichtje van oma.
    Dirk wat fantastisch, als ik zo al je belevenissen lees.
    Ik vraag me af of je straks nog wel zult kunnen wennen in Nederland.
    Ook nog heel hartelijk bedankt voor jouw leuke kaart.
    Het kaartje leggen zal nog wel even uitgesteld moeten worden, want ik hoor dat je over een paar weken naar Australië gaat.
    De komende week ga ik ook een week op vakantie. wel niet zo ver als jij, maar toch nog Noord-Holland.
    We blijven je volgen en geniet maar lekker van al die prachtige dingen.
    Kusjes en veel plezier.
    Oma



  • 07 Mei 2007 - 14:06

    Sanne :

    Hee Dirk,
    was jouw site ook uit het oog verloren ;-).
    Heb de laatste drie berichten gelezen, klinkt allemaal super mooi! Dan denk ik, daar wil ik ook naar toe! Hoef ik tenminste geen rijst meer te eten ;-). Als ik het goed begrijp, ben je nu alleen verder gegaan?
    Ben nu in Sumatra, is zeker een aanrader!! Het is hier heel erg mooi, de mensen zijn heel vriendelijk! (Dat in tegenstelling tot Bali, daar is het ook heel mooi, maar de mensen zijn vreselijk...) Zou je mij eens willen mailen? Heb je email niet meer, wil je graag een mail sturen over het een en ander! Mijn adres: sannespee@hotmail.com.
    Nog heel veel plezier!
    groetjes, Sanne

  • 08 Mei 2007 - 13:16

    Marrtien En Kristel:

    Gots Dirk, wat n te gekke reis maak je toch!! we zijn jaloers op je.
    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt.
    Geniet ervan!!!
    Martien, Mieke, Kristel en Ivo
    P.s. hier is al 20 mm regen gevallen vandaag, en het is 11C :(

  • 15 Mei 2007 - 19:28

    Wendy:

    Heyy Dirk
    Ik heb al een tijdje niet meer op je site gekeken maar heb net wat foto's gezien enzo. Super mooie foto's en echt leuk dat je het zo naar je zin hebt. Ik zag dat ik een berichtje van jou had op op het forum van een tijdje geleden over die bloemen maar lief dat je mee wilde betalen maar is niet meer nodig. Heel veel succes daar en geniet er nog maar van!! groetjes wendy

  • 26 Mei 2007 - 15:42

    Tom:

    heey dirk,

    nog alles lekker daar:D.. hier zijn gangetje want ja, er gebeurt nooit veel in venray he:). We gaan vanavond weer eens naar een feestje in A'dam. Zal ik ook wel een keer voor jou springen dan hehe

    hou je taai, spreke mekaar

    Groetjes Tom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicky Dirk en Kasper

Hallo allemaal! dit is de gezamelijke site die we gaan bijhouden, hier komen onze berichten en foto"s op te staan! ook kun je hier je reacties op de site zetten.

Actief sinds 07 Nov. 2006
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 32718

Voorgaande reizen:

01 December 2006 - 30 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: