On a Shoestring around Tasmania! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicky Dirk en Kasper - WaarBenJij.nu On a Shoestring around Tasmania! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicky Dirk en Kasper - WaarBenJij.nu

On a Shoestring around Tasmania!

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Nicky Dirk en Kasper

10 Augustus 2007 | Australië, Sydney

hejz beste luitjes!


Hier is weer een bericht uit de prachtige wildernis van Tasmanie!
En om voor de verandering in het Nederlands te beginnen om mijn Nederlands op peil te houden.

Na mijn vlucht van Brisbane naar Tasmanie, kwam ik aan op het vliegveld van Hobart de grootste stad op tassie.
Met mijn backpack op de rug tassie rond, op de parkeerplaats mijn eerste lift naar Hobart city center geregeld, vanwaar ik werd opgepikt door mij woof-host Kate, zij woont in een typisch tassies houten huis, met een warme openhaard om het hele huis mee te verwarmen.

Een erg gezellig woof- adres met bijna het hele huis vol met kleren, van de jaren 60 stijl tot de jaren 90, erg fun elke dag wat anders.
Haar huis dient als opslagplaats voor haar 2e hands kledingwinkel. Het werk wat ik deed was kleding verkopen in de winkel en op zaterdag kleding verkopen op de Salamanca markt in Hobart erg leuk om te doen.
Daarna nog even over de markt rond gelopen waar ik bij een oliebollen en poffertjes kraam uitkwam van een Nederlands stel dat in Bicheno aan de oostkust woont. Na een praatje had ik mijn volgende woof adres geregeld, ze waren met een verbouwing bezig en konden wel wat hulp gebruiken.

Na een weekje in Hobart was het tijd om te beginnen aan de rondreis door tassie, en dat is erg goed hier vanuit Hobart, kun je zelfs vanaf de snelweg liften. mijn volgende plaats was dus naar Bicheno een mooi vissersdorpje aan de oostkust van tassie.

Na een dagje liften kwam ik aan op het adres van Herman en Marjorie, die een bed en breakfast hebben met een geweldig uitzicht op de oceaan. De verbouwing was erg leuk om te doen, het hele huis werd van binnen met gipsplaten bekleed en voor het hogere werk hadden we een tijdelijke steiger in elkaar gezet.

Na een paar oliebollen en poffertjes gingen we voor een zeekayaktocht de oceaan op naar de haven van Bicheno en terug, erg mooi en relaxst om te doen het water is hier erg helder en je kunt hier gemakkelijk 20 meter diep naar de bodem kijken.

Na mijn geweldige tijd in Bicheno ging ik voor een 2 daagse hike in Freycinet national park, wat absoluut prachtig was, met op de eerste dag een mooie klim over mount Graham 580 m hoog en vanaf daar een geweldig uitzicht over Wineglass bay en Hazard beach.
Je ziet wombats, Tasmanian devils en een heleboel Wallabies. De eerste dag een goede 20 km erop zitten, mijn tent opgezet op een prachtig wit strand in de Tasmaanse wildernis, zeker relaxst, noodles koken op mijn campinggaspit met zonsondergang! yeah het leven is goed hier!
De volgende dag de laatste 20 km terug via de ander kant van de Peninsula langs het strand en door de bush, een meer dan geslaagde hike met ook nog eens goed weer.

Daarna door naar st Helens aan de oostkust naar mijn volgende woofadres bij Todd en Astrid, waar ik als accomodatie in een oude bus sliep, je weet nooit waar je terecht komt en dat is het mooie ervan. Todd werkt als boswachter in tassie en in de vrije tijd als jeugdvoetbalcoach, op zaterdag speelde we een voetbalwedstrijd tegen een ander dorp aan de oostkust, goed fun 8-3 voor st Helens.

Daarna ging de reis weer verder het, liften hier in tassie is echt erg goed, de eerste auto stopt meestal en het is als een taxistop, de lokale bevolking hier is meer dan vriendelijk!

Daarna door naar Cradle Mountain, de startplaats voor de 80 km lange overlandtrack, die over het meest ruige wildernis van tassie gaat.
Cradle Mountain dorp is al op een goede 850 meter hoogte en vandaar uit een klim van 400 meter hoogte naar 1250 m waar een goed pak sneeuw van een halve meter lag, dat was erg hard om vooruit te komen maar met een groep met 6 andere hikers gingen we de uitdaging aan, na een kleine km trok er een sneeuwstorm over met windsnelheden van 100 km/h, erg extreme weersomstandigheden en elke stap die ik zette zat ik tot me knieën in de sneeuw, en een zicht van een kleine 15 meter verder. Na 3 km in 3 uur bereikte we kitchen hut, een noodhut van steen en hout. Iedereen was zo goed als uitgeput, na een nacht in kitchen hut hadden we besloten om terug te gaan, de sneeuw was te hoog om doorheen te komenen op sommige punten zelfs meer dan een meter hoog.
Dit was een hele ervaring zo extreem heb ik het niet eerder gezien, het weer hier op tassie is een van de onvoorspelbaarste ter wereld.
Het leek wel op de noordpool daar! helaas geen overland track maar ooit zal ik hem doen.

Daarna doorgelift naar Strahan een plaatsje aan de westkust waar ik even een kijkje ging nemen,
wat info opgedaan en zelfs een baan kreeg aangeboden in een hotel/restaurant.
Zit er nu helaas niet in maar wel interessant om te weten voor in de toekomst, mogelijkheden genoeg hier op tassie!

In Strahan kwam ik het gezin tegen waar ik eerder een lift van heb gehad, en had zo mijn lift al weer geregeld tot terug in Hobart, wicked!
De laatste 5 dagen regent het hier al non-stop op tassie en veel rivieren treden uit de oevers overstromingen enz. Toch is het erg mooi om hier in winter te zijn, niet te druk met toeristen en ook niet erg duur.
Erg ruig om allemaal te zien en mee te maken, het was weer een groot avontuur en weer een ervaring op zich!
Nu weer terug in Hobart en tassie is me meer dan goed bevallen, weer geweldige mensen ontmoet en een te gekke tijd gehad!
Het leven is goed hier down under in het prachtige van Diemens land.


Ik waardeer alle leuke reacties op de site! Bedankt en dat het jullie allemaal goed mag gaan daar!
take care!

groetjes dirk.




hey everybody!

off corso a bit in English, it's not the full story but a part of it, i can write 10 pages of experiences down, it's just to much you are going true, every single day!

so I flied from Brisbane to Hobart with jetstar, about a smoothly 4 hours flight, with a nice sunset and a bit of a view from the outback.
we landed in Hobart on a small but nice airport, get my backpack walked to the car park and arranged my first hitch to the city center where i get picked up by Kate my woof host in Hobart. she lived in a nice wooden house with a vegetable garden around it.
she had a second- hand clots shop as well and almost everywhere in the house where clots, just crazy.

i worked in the shop selling clots and on Saturday we went to the Salamanca market to sell clots as well what was very fun to do!

in Hobart a did a nice day walk up to Mount wellington what gives you a great view over the city and much further.
The half of the track was covered in snow, because its still winter here in tassie with temperatures about 2* or colder.
but very nice to be here in winter not crowded at all and not many tourists.

after a week of woofing in Hobart i hitchhiked up the east coast to Bicheno, i get picked up my a guy with a classic old car,
i asked him where he was going? he said I'm on my way to Baghdad, i toad now way you don't wanna be there!
they have some funny name places like Nowhere else and the promised land, I'm still looking for that last one!

enjoy your life's as much if you can! and keep in touch mates! see ya,
dirk!

  • 10 Augustus 2007 - 11:31

    Bianca:

    Haa Dirk!!

    Eindelijk weer een bericht van jou :). Het gaat je daar goed zo te zien!! Wanneer ga je weer verder (naar Azie.. meen ik).
    Heb nog wel een leuke ''roddel'' (eigenlijk is het meer een weetje o.i.d).. die pb ik je wel even via het forum :D. Denk dat je wel moet lachen haha.
    Hier is verder alles goed! Ben afgestudeerd.. toegelaten in Tilburg en heb een vakantiebaantje bij Adecco (waar ik missch langer kan blijven), en bijna een kamer!!!
    Kermis is weer voorbij.. was wel weer gezellig!
    Ik ga moet zo ook weer werken (ga in de pauze altijd f naar huis).
    Woof ze nog ;).

    Groetjes!!!

  • 10 Augustus 2007 - 13:12

    Daaaaanielle:

    Haaaaai Dirkie!!!
    Super lief da je weer een kaartje stuurde! Ben ook lekker aant werk hier. Nog maar 2 uurtjes en dan weekend! Weer super leuke verhalen van je avontuur daar aan de andere kant van de wereld. Als ik da allemaal zo hoor begint het bij mij ook wel weer te kriebelen haha. Als je terug bent moet je idd zeker even komen om bij te praten! En Italie moet je ook echt als optie openhouden, is echt een aanrader! Ik hoor het wel!
    Groetjes vanuit het regenachtige Limburg
    Xxxx Daan

  • 10 Augustus 2007 - 15:24

    Frank:

    Hej Dirk,

    bedankt voor je kaart!! net weer beetje bijgekomen van de kermis dolle boel maja hoort erbij. Wel vet dat je ook nog na azie gaat!! waar ga je daar overal precies na toe?? veel plezier nog!!

    GReetz Frank

  • 10 Augustus 2007 - 20:47

    Truus En Pieter:

    hoi lieve Dirk,
    Wat hebben we weer genoten van je geweldige en spannende avonturen,en het is goed dat we het erna pas zien en horen. We genieten van je prachtige foto's op de cd rom die je naar huis gestuurd hebt.
    Geniet ervan ,want de tijd vliegt om.
    Dikke knuffel van ons allemaal,
    Papa en Mama tot bels en mails

  • 10 Augustus 2007 - 22:36

    Danitsja:

    Geniet ervan dit is misschien wel het mooiste deel van Australie ! knufs en tot snel Danitsja

  • 11 Augustus 2007 - 12:21

    Frenkel:

    Heej Dirk,

    Vage shit zeg dat tasmanie, sneeuw en parelwitte stranden.. Klinkt en ziet er allemaal erg indrukwekkend uit..! :) Ik ben blij dat het je nog steeds allemaal goed bevalt. Ook erg lachen dat je zelfs een baan aangeboden hebt gekregen hehe..
    Wij hebben net de kermis achter de rug, wat uiteraard weer een zatte bedoeling was.. Gelukkig hebben we redelijk goed weer gehad.. :)
    Nog 2 weekjes vakantie zoiets hier, en dan begint het dagelijkse schoolleven weer.. Voor jou nog ietsje langer ;)
    Veel succes nog daar!!

    Greetz,

    Frank

  • 11 Augustus 2007 - 15:37

    Linda :

    Hey hey,
    leuk weer zo'n verhaal.
    Stijn en ik zijn trouwens net terug van vakantie. we zijn in Rome geweest. Het was wel heel mooi daar, en lekker weer.
    Nu zijn we weer een dag terug in het minder mooie en minder warme Nedarland.
    nou, in ieder geval nog veel plezier daar.
    Ook nog de groetjes van Stijn trouwens!
    Doei..
    xxx Linda

  • 13 Augustus 2007 - 11:24

    Maurice:

    heeey dirk,

    was weer een lang berichtje :), maja je maakt ook echt erg veel mee zo te lezen.
    zoals je al hebt gelezen was het hier weer kermis en dus een paar dagen weer helemaal de puin in haha :P

    trouwerij van bart en linda was erg mooi, foto's zul je nog wel te zien krijgen denk ik. haha ik zelfs in pak ;)

    veel succes nog daar en ik spreek je nog wel.

    laterz
    maurice

  • 15 Augustus 2007 - 15:10

    Hans:

    hoi dirk

    ik vond het leuk dat je me zaterdag gebeld hebt. wat vliegt de tijd nog 3,5 maanden en dan ben je al terug. binnen kort je nieuwe dvd bekijken. we mailen nog.

    groetjes hans

  • 15 Augustus 2007 - 17:23

    Ruben:

    Heyy dirk, goed om van je te horen. mooie foto's allemaal. ik zie het wel.. jij regelt t wel daar! geniet en stuur meer van die leuke berichten,

    Groet Ruben (brak van een weekje New York!)

  • 15 Augustus 2007 - 18:43

    Meneer Zeetsen.:

    Hmmm Jongemannnnnn !!!!

    Hahahahahahaha gekke wazaaa hoe is tie gaaaaaak ????
    Hier alles pallettie he net trug van vakantie en weer vollop aan et werk he.
    Ben eens een beetje rond aan et lezen op je site redelijk relaxte trip kerel.
    Kheb de link ook doorgestuurd naar mijn vriendin die wil een soortgelijke trip maken in Australië.
    Die chick moet je eens ontmoeten heb al veel over je verteld en zij wil je ook wel eens zien.

    For now Greetzzz from holland my friend en meld je snel weer eens.

    Iemand die het niet ging halen op dat Fuck gilde hahahahaa
    Maikel.

  • 17 Augustus 2007 - 09:35

    Inge Reijnders:

    Hoi Dirk! Ik lees net je verhalen en ik heb er bewondering voor hoe goed je 't allemaal doet! Arend en ik zijn net thuis uit Sardinie, maar ik moet zeggen dat ik naar 10 dagen blij was om weer thuis te zijn! ;) Trouwens, wat betreft het weer mis je niets, want hier lijkt het ook wel winter!

  • 28 Augustus 2007 - 04:46

    Lisa:

    Hi Dirk. I'm glad some of your entry was in English! You've got some great photos! ope you have a great time in Bali!!

    Lisa (Australia)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicky Dirk en Kasper

Hallo allemaal! dit is de gezamelijke site die we gaan bijhouden, hier komen onze berichten en foto"s op te staan! ook kun je hier je reacties op de site zetten.

Actief sinds 07 Nov. 2006
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 32741

Voorgaande reizen:

01 December 2006 - 30 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: