From indonesia to Maleisie, crazy and amazing! - Reisverslag uit Johor Bahru, Maleisië van Nicky Dirk en Kasper - WaarBenJij.nu From indonesia to Maleisie, crazy and amazing! - Reisverslag uit Johor Bahru, Maleisië van Nicky Dirk en Kasper - WaarBenJij.nu

From indonesia to Maleisie, crazy and amazing!

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Nicky Dirk en Kasper

28 September 2007 | Maleisië, Johor Bahru

Hello everybody!

For the English story scroll down the site, please.

Jow allemaal!

Hier dan weer een bericht!

Na Bali ben ik met de bus door gegaan naar Java, het meest ontwikkelde eiland van Indonesie, ze hebben er zelfs treinen.
De eerste stop op Java was in Semoro lawang van waar je een jeeptrip kunt doen naar mount Bromo en de vulkanen eromheen, erg mooi vulkaan landschap, bijna als een maan landschap.
Je kunt tot aan de rand van een actieve vulkaan krater lopen, echt erg indrukwekkend dat je er zo dicht bij kunt komen.

Na Bromo namen we de bus naar Jogjakarta, een zeer extreme bustrip, de buschauffeur zag de weg als een grote racebaan en had bijna 2 aanrijdingen veroorzaakt, nadat hij bijna in slaap was gevallen achter het stuur. Vandaar dat we met de passagiers zelf hebben besloten dat hij ons niet meer verder zou rijden, zat ik na wat onderhandelen achter het stuur, als buschauffeur. In de bus zat ook een Nederlands stel Wendy en Roland die ik al 2 keer eerder had ontmoet op Bali en Java, dat was erg gezellig.
Het blijft een apart land dat Indonesie, en niks is hier onmogelijk!
Op sommige plaatsen kun je de corruptie bijna ruiken,

Eenmaal in Jogjakarta weer een losmen opgezocht, dat is een soort hostel waar je dan een kamer hebt voor plusminus 4 euro inclusief ontbijt.
In Jogjakarta weer een scooter gehuurd en weer een paar dagen flink rondgescheurd. Een grote motor GP hier de weg, echt super, echt goed fun!
Naar de Borobodur en Prabanan tempels geweest, erg oude tempels, ze staan ook op de Unesco wereldlijst.
Daarna met de scooter door naar een bergplaatje Selo gereden, en vandaar uit Mount Murapi beklommen, een van de meest actieve vulkanen op de wereld.

In het dorpje een gids geregeld en bij hem thuis uitrusten, om dan vervolgens om 1 uur snachts te beginnen met de beklimming naar de top, een aardige 4 uur bergop, het dorp ligt op 1500 m hoogte en vandaar is het nog een klim van 1500 m. Wat ons dan voor zonsopgang op de top bracht om van daaruit op bijna 3000 m hoogte een geweldig uitzicht over de vulkaankrater en wijde omgeving! Daarna een afdaling van een goede 3 uur en vanaf het dorpje op de scooter weer terug naar Jogjakarta.

Vanuit Jogjakarta ben ik samen met een andere backpacker, Harald verder gereist, met de trein naar Banjar en vanuit daar met een bus naar Pagandaran een vissersstadje aan de zuidkust van Java, vanuit daar hebben we een junglehike gedaan en relaxst met de lokals op het strand gezeten, zeeslak eten bij het kampvuur erg laidback.
In de avond leeft het visserstadje op als de vissers terugkomen van zee, met hun vissersboten vol met vis en Mantarays.
Erg indrukwekkend om te zien wat ze allemaal vangen en vooral erg veel, waarschijnlijk te veel.

Daarna weer door vanuit Banjar weer verder met de trein door naar Jakarta de hoofdstad van Indonesie, waar we een kijkje hebben genomen in de oude haven Batavia, het oude gedeelte van de voc. En de grachten van Jakarta dat een groot open riool is en de smog is hier echt erg, aan de ene kant van de stad heb je alle kantoor gebouwen en hoge gebouwen en de andere kant, Can de stad van de sloppenwijken van Jakarta.

Van Jakarta ben ik dan doorgevlogen naar Singapore, Shangi Airport, grappig gevoel om weer terug te zijn in Singapore waar het 10 maanden geleden allemaal begonnen is, waar zijn die 10 maanden gebleven, dat vraag je je af, en hoeveel plaatsen heb ik wel allemaal gezien, en hoeveel mensen ontmoet in al die tijd, onvoorstelbaar geweldig! Wat een ervaring!
Beter zelfs, nog 2 maanden te gaan. Nog veel te zien in Azie, wat erg avontuurlijk is om door heen te reizen, en ook erg veel backpackers hiero.

Bedankt voor al jullie leuke reacties!

En binnekort ben ik daar ook weer van de partij!

Tot snel maar weer en het beste allemaal!

Hejz mates and friends around the world!

Off course a story as well in English the worldlanguage, whats makes it so easy to write and speak to you all!

After Bali i took a bus up to Java, where i want up to the moon and vulcanolandscapes of Bromo, where you can look strait into an active vulcano crater.

After that we had some crazy advanture on our busdrive from Bromo to Jogjakarta, with a sleeping busdriver who had us almost killed in an accident, sow we stopped the bus and decide that somebody else would drive the bus further. Good idea, sow after some hasseling i was the new busdriver and drove the bus around, unbelieveble but it really happens here in Indonesia and nothing is unpossible in a country like this. Tomorrow i wil update this story in English.

All the best to all the travellers going everywhere and nowhere.

Greetings Dirk!

• 28 September 2007 - 11:56

Dennis L.:

Prachtige foto's

Nog veel plezier daar en tot binnekort alweer!

GrTz Dennis

• 28 September 2007 - 12:12

Maurice:

heey dirk,

weer goed vermaakt in azie zo te lezen ;) wel lachuh om je even over msn te hebben gesproken... is toch beter dan typen he ;)
    succes nog de laatste 2 maanden en we zien je wel met thunderdome :D

laterz
    maurice

• 28 September 2007 - 13:40

Frenkel:

Damn Dirk,

Wat een mooie foto's weer :) Erg mooie omgeving zo te zien.. Fijn om te horen dat ook azie goed bevalt ! En ook totaal niet duur als ik dat zo zie.. 4 euro voor een nacht incl ontbijt.. Gaat erop dat je buschauffeur hebt zitten spelen omdat de echte buschauffeur te gevaarlijk was haha..
    Ik wens je nog 2 erg goede maanden toe, hopelijk bevallen die net zo goed of nog beter als de rest van je reis, en dan zien we je met alle plezier na die 2 maanden weer terug op je ouwe vertrouwde stekkie hehe ;)

Greetz,

Frank

• 28 September 2007 - 15:31

Paullus:

Heey Dirk,

leuk om weer een verhaal van je te lezen, je maakt nogal wat mee daar zo te zien. Dacht dat je wel in de buurt vanm austalie en nieuw-zeeland bleef, maar daar bleef het dus niet bij. Ik wens je nog veel succes met verkennen, hier is het gelukkig ook weer weekend dus vanavond ook weer aan het bier:P

greetz Paul

• 28 September 2007 - 18:10

Albert:

Nou zeg Dirk,

Een en al herkenning. Wat een overeenkomsten tussen jouw trip en die van mij in '92!! Toen startte en eindigde ik ook in Singapore. "Deed" N.Z., Austr. en Indonesië in omgekeerde volgorde. Bezocht voor een groot deel dezelfde plekken.(je moet m'n films en foto's maar eens bekijken....een en al herkenning). Nu ook weer in Bali en Java; gunung Bromo en Merpati met nachtelijke stoffige wandeling en prachtige zonsopgang, Djakarta, Yogja, Borobudur, Prambanan tempels (helaas geen Balien Vallei) Pangandaran met zijn verlichte vissersboten en brutale apen in de jungle(hier moet de tsunami ook flink te keer zijn gegaan) riksja, losmen, enz. enz.
    Hopelijk ga je nog een paar fijne maanden tegemoet. Een dag daar is toch even anders dan een dag hier ;-) Zo'n reis doet heel wat met je....zou iedereen eens moeten meemaken. In ieder geval nemen ze deze levenservaringen nooit meer van je af ;-))
    Neem het er nog even stevig van! Op naar de climax.
    Veel plezier en....take care for yourself!!

• 29 September 2007 - 20:46

Truus:

Lieve Dirk,
    Je pasjes zijn geactiveerd. Morgen meer.Dikke kus,
    mama.

• 30 September 2007 - 12:12

Hans:

wat een mooi verhaal en mooie foto's.
    nog 2 maandjes wat vliegt de tijd.

Groetjes Hans

• 01 Oktober 2007 - 10:36

Fam. Emonts:

Dirk, fantastisch wat je allemaal meemaakt. Kun je straks nog wel wennen hier? Vrees van niet. Hier is het nu koud en nat en we zijn af en toe stik jaloers.

• 01 Oktober 2007 - 10:39

Melissa And Brett:

Hello Dirk!

We miss you. How are you going? We cant believe you drove the bus! that is crazy!
    Where are you now?
    Not much to report here.
    Hey - join facebook!
    www.facebook.com
    xxxx
    Melissa and Brett and Indy

• 03 Oktober 2007 - 12:14

Quinty En Loppie:

Hoi gekke apen,

Nog ff en dan kunnen we jullie weer in onze armen sluiten!!! Wij verheugen ons erop en q en maud willen heel graag naar shimpie shamp tot snel groetjes en veel kusjes en knuffies van deze drie meiden!!!!!!

• 06 Oktober 2007 - 12:09

KAS :

Hey drie lieve schatjes van me! Morgen om deze tijd ben ik er weer, dus maak je niet druk shimpie schamp komt in orde!!!!! tot morgen liefs kasje

• 06 Oktober 2007 - 12:10

Kas:

Hey dirk ook jij nog veel plezier met de rest of je trip

• 07 Oktober 2007 - 02:18

Dirk:

hejz thx,

jullie een goede vlucht terug! en zie jullie in nederland! en een goed wederzien met iedereen! en tot snel maar weer, groetjes dirk.

• 10 Oktober 2007 - 13:19

Bianca:

Ha Dirk,

Heb je nog aapjes gezien?? En foto's gemaakt?? Lijkt me wel mooi hoor iig :).
    Zijn die andere 2 jongens die met jou meegingen alweer terug naar huis gegaan?? Hebben die het alleen bij Nieuw-Zeeland gelaten ofzo?
    Iig tot snel weer!

Groetjes Bianca.

• 13 Oktober 2007 - 12:34

Cynthia From Ubud.:

Hi Dirk,

Remember me? Nice pics you have and what an adventure. I like to hear more about Mt. Merapi..;-)See you.

Take care, Cynthia

• 13 Oktober 2007 - 16:28

Pieter En Truus:

Lieve Dirk,
    Mama heeft een mailtje gestuurd maar we horen niets van je.Waar ben jij nu?
    Liefs mama.