Bali a lovely island! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Nicky Dirk en Kasper - WaarBenJij.nu Bali a lovely island! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Nicky Dirk en Kasper - WaarBenJij.nu

Bali a lovely island!

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Nicky Dirk en Kasper

08 September 2007 | Indonesië, Ubud

hey everybody!

for the English story scroll down the site please!

hallo allemaal!

hier weer een update van mij reis,

Na het geweldige Tasmanie achter me gelaten te hebben ging de reis weer verder over het vasteland van Australie. Ik vloog van Hobart naar Melbourne een klein uurtje vliegen en een geweldig uitzicht over tassie ruige land.

In Melbourne heb ik een weekje bij Brett en Melissa gewoond een stel dat ik in Tasmanie heb ontmoet! En wat erg gaaf was in een mooi huis in een geweldige buurt in de stad.

Ze gaven me een hele rondrittoer door Melbourne en zijn naar een footywedstrijd geweest dat is hier de grote sport in Australie.
Zie het als een soort mix van voetbal en rugby maar dan nog iets anders. Erg gaaf om te zien en mee te maken, en het wordt erg fanatiek meegeleefd door de supporters.
In Melbourne nog naar het museum geweest en een beetje gerelaxst.

Daarna weer aan het liften van Melbourne naar Sydney een afstand van een goede plus minus 800 km en dat in 11 uurtjes een erg lange rit maar zeker gaaf en een nacht in de truckcabine gepit.
Om de volgende dag de trein naar de Bleu mountains te nemen 2 uur ten westen van Sydney.

Daar verbleef ik in de WHY hostel waar ik een baantje had om de keuken bij te houden enzo, zeker relaxst om te doen.

In het hostel Olivier en Frank uit Zwitserland en Duitsland ontmoet en samen een paar hikes gedaan, wat erg mooi was vooral in de grand canyon wat een erg afwisselend en mooi landschap heeft.

Daarna was mijn 3 maanden in Australie al weer voorbij gevlogen, en werd het tijd om mijn weg weer te gaan vervolgen naar de wondere wereld van Azie, en wel Bali in Indonesie een raar land met vooral veel tegengesteldheden in rijk en arm.

De eerste paar dagen was wel effe wennen vooral in Kuta wat de meest toeristische plaats in heel indonesie is, met veel mensen op vakantie uit vooral Australie enz.

De weg is hier echt een groot racecircuit, een paar dagen een scooter gehuurd en hier flink rondcrossen over het eiland, wat echt heftig is met 80 km per uur ronscheuren en ook relaxst rondtouren is zeker heftig, good fun. Verkeer is erg chaotisch maar raar genoeg gaat het toch allemaal net goed,een bijna ongeluk is hier een normale situatie en niet echt iets om je druk over te maken.

Als je hier over straat loopt probeert bijna iedereen je wel wat te verkopen, of om een scooter of auto te huren, het gaat dan "transport, transport" dat hoor je een goede 500 x op een dag vooral in Kuta en de grotere steden, voor de rest valt het wel mee op de luchtvervuiling na dan dat is hier wel erg.

Vooral de cultuur is totaal verschillend en erg interessant, gister naar een crematie geweest in Ubud en dat is echt niet te vergelijken met hoe dat in de westerse cultuur gaat. Een groot gebeuren met een hele optocht en offers en van alles en nog wat, echt indrukwekkend om te zien, en een lang verhaal om het allemaal te omschrijven, het wordt echt heel anders beleeft hier en gedaan.

Binnen een paar dagen door naar Java waar ik van plan ben om wat vulkanen te beklimmen en mijn weg naar Jakarta te maken naar de hoofdstad van Indonesie.

Tot zover weer mij verhaal,

allemaal het beste!

gegroet Dirk!

hey everybody!

after some time here a final update about my travelling!

sow after my great time on Tasmania, where i meet some real great Ozzie people!
a family from brissie who i met up again a few times while i was hitching the road and some professional hikers in cradlle mountain who even climbed the Kilimanjaro in Africa from Melbourne.
you are great people and i have seen so much amazing hospitality whats just incredible!

Sow i made my way from Tassie to Melbourne where i stayed at Brett and Melissa"s place in north-Fitzroy a great neighbourhood just north of the city center and still so peace full up there.

i had a great time in Melbourne, had a look in the museum, Brett and Melissa took me out to a footy game in the telstradome what was good fun to see all the fanatic Ozzie fans go mad and crazy for st kilda! the footy is a interesting sport game and very nice to see! a had an amazing time in Melbourne with some great food as well, just to many good impressions to write it all down.

after Melbourne i hitchhiked my way up to Sydney, i asked some truck drivers in a highway restaurant who went strait to Sydney. so i enjoyed the scenery in a truck a 800 KM drive for like 11 hours and i was in Sydney again. from where i took the train up to the beautiful blue mountains, where i did a small cleaning job in the kitchen from the WHY hostel what was just fun to do.

there i met Olivier from switzerland and Frank from Germany, so we decided to do some day hikes together in the grand canyon and down the valleys, we saw some amazing landscapes and had a good time!

after a few airports and flights i finally arrived on Bali, Indonesia, whats totally different than the western culture. my first few days i was in Kuta whats just the most madness and craziest place probably in whole Indonesia.
anyway the traffic here is like a big race circuit and without any real traffic rules, you just make them yourself.
after i few days i was getting used to the way thinks works here or not work.
i took a bus up to Ubud city, whats a very nice art town in the center of Bali and i like it up here.
i rented a scooter for a few days and did some nice drives to explorer the island but especially the culture, people live in a different dimension up here, and you see some impressive thinks.
like how people live here and there Hinduism culture. but the pollution is very bad up here just like the waste problem they just put the garbage from a big cliff somewhere.

the food here is great and taste very good and is cheap as well, like 1,50 euro for a great meal!
and to drive a scooter here needs a bit of a skill put is the best fun, i drive just as mad over the roads and you can overtake the traffic from the left or the right, just everywhere and that with speeds up to 80 km/h on a scooter is great fun, i really loved it up here now!

yesterday i went to a big cremation here in Ubud, whit a big ceremony and a lot of people, and its very different in the Hinduism culture. people suppose not to cry because that's bad against the good spirits. its strange to see it all happen the ceremony and everything is very big and impressive to see.

in a few days I'm going to make my way up to java and cross the island to Jakarta in like 2 weeks.
where i planning to do some day hikes along some volcano's.

this is getting a long story next time more, thanks for all the amazing hospitality and great people i have met along my way! all the best to everybody and enjoy your live or travelling where ever around the planet!
all the best to you all!

greetings dirk!

• 08 September 2007 - 14:43

Pieter En Truus:

lieve dirk,
    je hebt je 3e doel bereikt,hartstikke goed hoe je het allemaal doet.ik denk dat deze laatste 3 maanden wel heel snel zullen gaan.de ballonvaart van oma gaat zaterdagavond door.we vinden het nu wel tijd worden dat je binnenkort naar huis komt.geniet ervan.dikke knuffel van papa en mama.heb je al een nieuw telefoonnr.?
    Tot mails.

• 10 September 2007 - 07:06

Maurice:

yo dirk,

je hebt alweer enorm veel gezien zie ik... wij hebben zaterdag Q-base gehad en dit was weer een geweldig feest, hard geluid en goede dj's.. als je terugbent maar weer eens wat feestjes meepakken :) alvast veel succes in azie, dat zal wel even iets anders zijn dan australie denk ik ja... is de taal geen probleem daar, kun je je goed verstaanbaar maken daar met engels??? veel succes en doe rustig aan :)

laterz
    maurice

• 10 September 2007 - 07:33

Cees:

Ziet er weer goed uit Dirk, we merken dat je overal van geniet, goed zo!
    Blijf van de paden afwijken (veilig natuurlijk) dan zie je het meest van het land en volk.
    Kas en Nick doen het ook goed,ze hebben Cambodja er op zitten en trekken nu door Vietnam naar Laos,ook van hun prachtige verhalen, al moet dat over de telefoon allemaal kort, maar we horen wel meer als ze thuis zijn.
    Haal alles eruit wat erin zit, dit pakt niemand je meer af.

• 10 September 2007 - 12:32

Eduard En Dini:

Há, die Dirk,

Wat geweldig wat je allemaal ziet en meemaakt. Jij ervaart echt dat de wereld groot is en dat er op die aardbol veel gebeurt. Zelfs een Oostrumse jongen loopt ergens over die wereld! Knap hoor.
    Maar er gebeuren ook fijne dingen in OOstrum! Nu is het kermis!!!
    Maar...a.s. vrijdag is er een belangrijke dag op Randenrade 33.
    Onze Irene gaat trouwen met Ruud.
    Ja, het zijn nu even nog een paar spannende dagen. Is overal aan gedacht? enz.
    Je pap en mam zullen je erover vertellen, zij vieren het feest met ons mee a.s. vrijdag.
    Jou wensen we nog fijne maanden.
    Leuk om je belevenissen telkens te lezen, fantastisch!
    Veel groeten,
    Eduard en Dini

• 12 September 2007 - 10:45

Floortje:

Hé Dirk!
    Leuk om te lezen dat je weer in een compleet andere wereld bent!
    Mijn vakantie in Tunesië was erg leuk, daar was de cultuur al anders. Ik zal je een mailtje sturen met wat foto's!
    Geniet er nog van, want straks ben je alweer thuis!
    Xxx Floortje

• 15 September 2007 - 10:27

Tom:

Heey dirk,

Erg leuk die cultuuurverschillen he! Dat heb ik toen op Curacao ook meegemaakt. Er is zoveel verschil en te zien op de wereld.
    Q-base was trouwes erg vet, mis je die feestjes niet een beetje haha:D
    Tot snel!

Groetjes

Cheers mate

• 19 September 2007 - 12:30

Maril:

Hi mister around the world. Aan het einde van je grote avontuur een berichtje uit Roosendaal. Geweldig wat je allemaal hebt ervaren Dirk en ik denk dat iedereen die in de gelegenheid zou zijn een dergelijke reis zou moeten maken. Met een beetje geluk ben ik in Indonesie eind oktober, het juiste programma weet ik nog niet dus je hoeft ze nog niet te waarschuwen dat ik eraan kom daar. Ik zal dan overal wel vragen of ze Dirk uit Oostrum ( speedy conzales op de scooter )ook kennen. Wie weet wat voor een verhalen ik nog te horen krijg.
    Het ga je goed jongen op het staartje van de reis ( of heb je nog wilde ideeen hierna ? ) Groetjes van ons allen, ook van Henk vanuit Bonaire

• 26 September 2007 - 17:06

Lex/Ellen En Didier.:

Dirk,
    Hartstikke leuk van de kaart die we van je gekregen hebben.We zijn net weer terug van vakantie,maar aan jouw reis kunnen we niet tippen!
    Dirk mocht je in de buurt komen van Bandung komen dan moet je daar maar eens op de vulkaan gaan kijken echt heel mooi,tevens moet je dan vragen daar na de anklung voorstelling echt heel leuk..Pandanderang is ook aardig,dit ligt aan de kust.Allebei deze excursies liggen op Java.
    Wij hopen dat je de laatste twee maanden nog heel veel plezier hebt en dat we je daarna weer heelhuids mogen zien ...thuis maar ook op het werk.
    Dirk we zien elkaar dan wel weer,groetjes Lex.
    p.s. tevens groetjes van je collega's ,tenminste van wat er nog is.