Capitalcity Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Nicky Dirk en Kasper - WaarBenJij.nu Capitalcity Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Nicky Dirk en Kasper - WaarBenJij.nu

Capitalcity Wellington

Door: dirk

Blijf op de hoogte en volg Nicky Dirk en Kasper

18 Maart 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

na een goede 2 maanden in napier te hebben gezeten, werd het tijd om verder te reizen. na een emotioneel afscheid te hebben genomen van Kasper en Nick. heb k de bus genomen naar wellington, 6 uurtjes in de bus door het nog steeds betoverende landschap van NZ.

wellington de hoofdstad van NZ, ook wel welly of wellywood genoemd vanwege het grote succes van de Lord Of The Rings films.

een grotendeel van de film is opgenomen rondom welly, tijdens een wandeltocht kwam ik toevallig langs een van de filmlocaties in een stadspark.

welly een mooie schone levendige stad met het nationale museum van NZ en het parlement gebouw.
het weer hier in welly is erg wisselend en veel wind.

de eerste 2 dagen veel regen gehad en stormachtigweer maar ideaal weer om het museum te boezoeken, die hier overigens ook gratis zijn, goed geregeld en zeker de moeite waard om een kijkje te nemen.

ben ook nog een kijkje weeste nemen aan de westkust, bij het vliegveld in de buurt, wat grens aan de kust, en op schelpenjacht geweest aan het einde van de landingsbaan aan het strand waar de vliegtuigen overvliegen, die je vanuit de stad kunt zien landen en opstijgen een mooi gezicht.

afgelopen zaterdag was het erg druk in de stad want het was st patricksday, een nationale feestdag van Ierland. ze vieren het over de gehele wereld zo ook hier in welly. het motto is hetzelfde als carnaval, flink zuipen en zat worden.
er was vanalles te doen in de stad vele live
bands en een concert van verschillende bands in een stadium, zag er goed uit, dus effe kijkje genomen overdaar, gelukkig was het hek niet al te hoog dus was snel binnen.
muziek en sfeer was erg goed het was een reggaefestival met live bands van over de hele wereld.

daarna nog de stad in geweest waar k en paar backpackers tegenkwam van de tijd in aqua lodge, wat erg gezellig was.

morgenvroeg vroeg op om de verry te nemen naar het zuidereiland, welly is me goed bevallen, een erg leuke stad.

see ya, groetjes dirk.

• 18 Maart 2007 - 10:53

Niels:

Dirk ik vind het vet dat je de keuze hebt gemaakt om alleen op stap te gaan. Ga zo door en have fun...
    Doei doei

• 18 Maart 2007 - 12:18

Fam. Emonts:

Nou Dirk, je laat ons versteld staan. Wat een moed om in je uppie verder te reizen. Beslissingen zijn nu snel genomen, denk ik. Tot het volgende bericht.

• 18 Maart 2007 - 12:22

Lex,Ellen En Didier:

Dirk,leuk dat je weer eens wat laat horen,op het werk zaten we al over jou/jullie in.
    Ik vind het knap dat je de beslissing hebt genomen om zelf door te gaan.Hopelijk bevalt het goed,maar er zijn zat mensen die alleen reizen dus daar hoef je je eigen niet druk om te maken,je hebt zo contact.
    Hoelang blijf je nu nog in Nieuw-Zeeland?
    Het beste en we blijven je volgen,
    groetjes Lex,Ellen en Didier.

• 18 Maart 2007 - 12:53

Hans & Bianca:

Haa Dirk,

Goed om te horen dat het je bevalt om alleen verder te reizen. Leuke foto's. Ga je nu ook ergens werken?
    Succes met je reis verder, post eens wat vaker berichtjes ;).

Groetjes!

• 18 Maart 2007 - 13:48

Sien:

lieve dirk, wat goed dat je die stap genomen hebt!! hendrik en ik zijn super trots op je jongen! zo kennen we onze dirk weer!dikke kus en tot snel, sientje

• 18 Maart 2007 - 14:34

Yvonne En Cees:

Hallo Dirk,wij zijn blij iets van je te horen,fijn dat het zo goed met je gaat,maar jammer dat jullie niet meer samen zijn,we hopen dat jullie elkaar weer snel tegenkomen,hou in ieder geval contact,veel plezier,en tot horens,doei!

• 19 Maart 2007 - 09:18

Maurice:

heey gast,

succes met het alleen rondreizen, maar jou lukt dat wel :) laterz maurice

• 19 Maart 2007 - 18:48

Marieke:

Heej dirk, alles goe? Heb je nog wat foto's van de lord of the rings locaties? ben wel erg benieuwd hoe dat er nu in het echt uit ziet! Veel plezier verder en we horen nog wel van je!!

• 19 Maart 2007 - 21:39

Pieter En Truus:

lieve dirk,
    Bedankt voor het mooie souveniertje het staat op de schoorsteen.
    Knap van je dat je in je eentje verder gaat .
    Kijk uit wat je doet nu je alleen bent.
    Hopelijk zie je Kas en Nick weer op het zuider-eiland.
    Hou je goed.
    Een dikke knufful van ons allemaal en groetjes van de oma~s.
    pap en mam

• 19 Maart 2007 - 22:17

Ome Albert:

Met alle anderen vind ik het ook dapper dat je besloten hebt om toch weer op "ontdekkingsreis" te gaan. Wat je nu meemaakt is once in a lifetime. Enne...appels plukken kun je hier ook bij Drabbels. Verspil nu en daar je kostbare tijd niet mee. Die enkele centen!!Weegt bij god niet op tegenover al het andere. Probeer wel maatjes te vinden met wie je (een tijdje) optrekt. Zijn bij Backpackers makkelijk te vinden en is zoveel leuker. Maak er geen eenzame toestand van!
    Leuk dat je daar in Welly nog naar paua-shells gezocht hebt. Mooi hè. Niet te veel meesjouwen. Geef de route een beetje aan. Heb je een auto of reis je per O.V.? Ben benieuwd wat je op je pad allemaal tegenkomt.
    veel succes en plezier.

• 22 Maart 2007 - 09:08

Hannie En Rob:

ha, die dirk

geen zin meer in appels plukken? roept het avontuur? wij hopen dat het soloreizen je goed afgaat. kijk wel uit hé.
    wanneer sluit je je weer aan bij kas en nick of ga je heel lang alleen backpacken?
    heel veel reisplezier en lieve groeten van hannie en rob

• 23 Maart 2007 - 17:59

Yvonne :

even een kleine reactie op ome Albert,er waren afspraken over heel veel ,heel hard werken omdat ze voor australie geen werkvergunning hebben en dus in NZ geld moeten verdienen om straks in indonesie,thailand en australie vakantie te kunnen houden,ze hadden geld kunnen lenen maar nee ze zijn keihard gaan werken ja gewoon appels plukken,twaalf uur per dag,zeven dagen per week dat toont ruggegraat,en daar zijn wij poeptrots op,groetjes de moeder van Nick.

• 24 Maart 2007 - 20:23

Hannie:

en ik ben het natuurlijk helemaal en volledig eens met Yvonne.
    de apetrotse moeder van kasper

• 26 Maart 2007 - 11:18

Trees:

Umda Dirk allenig furtrokke was hek tog de hele week lope prakkesere of jullie nou heibel me mekuir hebbe gehat of so.
    Soame uut soame tuus was ut tog?
    Ik dag, wuirum goan se nou nie soame ferder, is duir iets nie helemoal ien de hoak, folges mien was dur afgeproat werreku en ronttrekku, dus ik snapte er wir naotje fan.
    Het Doantje mien uutgeleg da wa jullie duun nie allenig vakantie is en dat dur oek nie oferal gewerrukt kan wurde.
    Ik begriep nou da jullie erst gelt motte furdiene um loater sonder te werruke ront te kunne trekku.
    ien ieder gefal sien jullie dan furkeert besig gewist, toe jullie oan die appelbome hinge, het Dirk un geltbeumke leeggeplukt en siet nou de mooiste dinge.
    Ferdur sien jullie wer te lui gewist um iets te sgriefe of moake jullie nie feul mee?
    Die Joost hout ut lekker bij, allenig mien engels is net so goet as mien frans, dus doar mot Doantje oek wer mee hellupe, moar die dern poekelt un ent ofer de grens je sou swere da se un buutelantse was, se is un gruningse dus eigeluk is det oek so, as die proate kunne se dur eiges nie furstaon.
    Hier is alles rustig ien de tent,nie feul dooie dese week dus de griepspuite hellupe, ut wurt steets beter weer, dus we kenne wa meer noar buute.
    Jonges loat wer wa fan je heure, de gruunte fan Trees en Doan en Berend en Iet.

• 27 Maart 2007 - 16:55

Merijn:

He broertje, knap dat je alleen verder gaat
    hoop dat je heel veel ziet en beleefd maar ook dat je de anderen binnenkort weer terug ziet.
    Veel plezier en ik hoor en lees het wel.

Gr Merijn

• 27 Maart 2007 - 20:29

Floortje:

Hé dirkzirk, goed bezig! Foto's zijn ook weer mooi.
    Veel plezier de komende tijd en we msn'en nog wel!
    Liefs

• 31 Maart 2007 - 12:58

Dini Camps:

Hoi Dirk,

Regelmatig spreek ik je moeder om te vragen hoe het met je gaat. Ik blijf dus super goed op de hoogte!!!
    Ik vond het ook wel leuk om je dat even te mailen.
    En.....als je weer thuiskomt zie je buurtjes spelen met hun kleinkind GIJS.
    Eduard en Trude hebben op 12 maart een schattige baby gekregen en zo werden wij opa en oma.
    Op 14 sept gaan Irene en Ruud trouwen.
    Ik wens je het allerbeste en véél reisplezier.
    Groeten ook van Eduard.
    DAAAAAAAAAG, Dini Camps

• 31 Maart 2007 - 15:55

Minken:

eey zwervers alles bon? zo kan het lopen geen probleem toch...ik stuur binnekort weer een mail! mazzeltof rob minken

• 01 April 2007 - 18:48

Thea:

prachtige reis, nick, als ik je niet meer hoor, vast proficiat met je verjaardag!!!