Abel Tasman en Goldenbay - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Nicky Dirk en Kasper - WaarBenJij.nu Abel Tasman en Goldenbay - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Nicky Dirk en Kasper - WaarBenJij.nu

Abel Tasman en Goldenbay

Door: dirk

Blijf op de hoogte en volg Nicky Dirk en Kasper

04 April 2007 | Nieuw Zeeland, Nelson

Hallo allemaal!

Met het zuidereiland in het zicht, nam ik 's morgens vroeg de ferry vanuit de haven in welly naar Picton.

Een mooie boottocht door de Cook Strait, het weer was mooi met een goed uitzicht.
Na 1,5 uur varen kwam het zuidereiland in zicht met een prachtig zicht op de Marlborough sounds waar je het laatste uur doorheen vaart en tenslotte aankomt in Picton.

Eenmaal in Picton voet gezet op het zuidereiland en van daaruit door gelift naar Nelson, de zonnigste regio van heel NZ.
Nelson is een mooi stadje in de Tasmanbay. In Nelson wederom weer bekende backpackers, NZ is wat dat betreft niet erg groot.
Wel erg leuk om weer te spreken en ervaringen uit te wisselen.

Het liften hier op het Zuidereiland is erg gemakkelijk en leuk. Je ontmoet en hoort de meest opmerkelijke en grappigste mensen en verhalen.
Elke keer weer een uitdaging je weet nooit hoe ver of waar je terecht komt,
maar geduld loont.

Vanuit Nelson ook weer verder door gelift naar het Abel Tasman National Park, waar ik een dagwandeltocht heb gemaakt langs de kust. Je loopt door regenwoud en witte stranden met glashelder water, paradijs op aarde.
En in de namiddag weer teruggelift naar Nelson.

Vanuit het hostel in Nelson een 2 daagse zeekajak trip georganiseerd met een Canadese vriendin die ik in het hostel heb ontmoet. Een kajaktrip langs de kust en stranden van het Abel Tasman park en kamperen op het strand met uitzicht op de zee.
Onbetwist de mooiste en goedkoopste camping van NZ.

De 2e dag zijn we om een klein eilandje gepeddeld voor de kust, waar een zeehondenkolonie leeft. De zeehonden zwemmen zo onder je kajak door en zijn erg speels, erg mooi en indrukwekkend om in het wild te zien.
Op het einde van de middag werden we opgepikt door een watertaxi, een speedboot die je weer terugbrengt naar de bewoonde wereld.
De kajaktrip was echt super mooi.

De dag erna vanuit Motueka weer door gelift, ik werd dit keer opgepikt door een postkoerier die pakketten rondbrengt en me via Takaka naar Collingwood, Goldenbay bracht. Een van de uithoeken van NZ met 250 inwoners, 1 winkel en een café.
Maar met erg mooie stranden en regenwoud.
zoals Whariki Beach waar een zeehondenkolonie zit met in deze tijd van het jaar met zeehondenpups die erg speels zijn en nieuwsgierig.

De mensen in deze regio zijn erg laid back en hebben een alternatieve levenstijl en er zijn zelfs een paar hippie communities.

Binnenkort weer verder liften via de westkust naar beneden van het zuidereiland.

Zo tot zover dit bericht, de groetjes aan iedereen en bedankt voor alle reacties!
En geniet van de lente daar in Holland!

Groetjes Dirk.

• 04 April 2007 - 07:20

Dirk:

Heej Dirk.

Ziet er echt goed uit daarzo!!! Met een tentje op het strand :).
    Je zal er geen spijt van hebben dat je daar bent blijven werken neem ik aan he ;), echt goed hoor!!!
    Leuk dat je iemand bent tegengekomen (foto :P, ben nog steeds niewsgierig hoor haha). Trek je daar nog steeds mee rond?

Hier begint de lente ook weer te komen, maandag erg mooi weer en dinsdag weer slecht.. maar goed het komt. Heb me eindelijk ingeschreven voor Tilburg.. werd tijd he :p.

Succes nog daar!!!

Groetjes Bianca.

• 04 April 2007 - 08:01

Maurice:

heey dirk,

het ziet er naar uit dat je je goed vermaakt daar en dat het je lekker meezit. hier begint het ook een klein beetje zomer te worden en we hebben al lekker een keer op het terras gezeten :P
    succes nog en we horen het wel weer :D.

laterz
    maurice

• 04 April 2007 - 10:14

Stefan:

Heeeey darko, alles oke daar nog lees ik zo.. Erg mooie foto's man, echt een mooi land zo te zien. Suc6 nog met het liften en geniet ervan.. grtz Stefan

• 04 April 2007 - 10:33

Floortje:

Hé dirk, wat heb je weer gave dingen gedaan!
    En gezellig dat je zo weer steeds bekenden tegenkomt. Ik zou ook wel zo'n kayaktrip willen doen!
    Geniet er nog van :)
    Liefs

• 04 April 2007 - 11:15

Dini Camps:

Hé buurjongen op reis,

Wat leuk om te lezen wat je allemaal doet en meemaakt, kei fijn.
    Geniet verder...
    Groetjes,
    Dini

• 04 April 2007 - 16:25

Frenkel:

Heey Dirk,

Gelukkig is alles nog prima daar.. :) Foto's zien er echt super uit..!! Qua natuur is het daar een stuk mooier dan hier zo te zien haha.. Weer eens wat anders een een weiland met koeien en schapen erin :p
    Ook tof dat die zeehonden daar gewoon een beetje rondzwemmen onder je kajak door!.
    Dat er daar een paar hippiecommunities zitten zul jij ook vast niet erg vinden haha.., zul je je vast wel mee vermaken neem ik aan ;)..
    Erg tof dat je echt van hop naar her reist en gewoon ook echt gaat om te kijken wat er allemaal is, zeker doen, aangezien je er niet zomaar iedere dag komt!!
    Erg veel plezier nog!

Greetz,

Frank

• 04 April 2007 - 17:31

Marieke:

Eeeey Dirk, ziet er echt zwaar releaxed uit joh! Leuk dat je het naar je zin hebt, komt helemaal goed!
    groetjes!

• 04 April 2007 - 18:55

Merijn:

Hey Broertje

Ziet er echt allemaal supervet uit, ben echt wel jaloers aan het worden.
    Word steeds mooier lijkt het wel.
    In ieder geval ga zo door en dat je maar weer snel wat laat horen.
    Veel plezier en geluk.

Groet Merijn

• 04 April 2007 - 20:48

Jponthemove:

jow dirk,

ziet er leuk uit daaro. als ik klaar ben met de stage ga ik ook meteen naar het zuider eiland. Leuk dat je daar iemand hebt gevonden om mee te reizen.
    veel plezier and lots of fun.

groetjes joost

• 05 April 2007 - 07:37

Niels:

Holy hell. Dat ziet er mooi uit daarzo. Valt er nog wat te surfen daar op het zuidereiland?
    Enjoy your trip.

• 05 April 2007 - 08:16

Paul:

Dirk neem jij de teksten van een boekje over???

• 05 April 2007 - 11:10

Dirk:

hehe nee k schrijf het eerst op papier en dan zet k het op internet. k kan nog altijd schrijver worden. huhuhm

• 05 April 2007 - 15:12

Hans:

Heej Darko.

Zo te horen gaat alles goed.
    Ik vind het echt goed van je dat je allen verder trekt, zo zie je te minste wat van NZ.

Ik speek je binnen kort wel weer.

Groetjes Hans

• 05 April 2007 - 20:36

Pap En Mam:

lieve dirk,zo te zien en te horen vermaak je je daar wel.inderdaad een paradijs op aarde. een geweldig mooi land.geniet ervan. we mailen en bellen nog wel.
    liefs van pieter en truus.

• 12 April 2007 - 04:22

Joost:

Ik ben van het weekend naar Nick en Kas geweest en op mijn site zijn foto's en een verhaaltje te zien.

www.jponthemove.waarbenjij.nu

groetjes,

Joost

• 13 April 2007 - 12:17

Trees:

Ik goa gou bij Joost kieke, die is bij die twee appelplukkers gewist, Dirk duut ut goet so te sien, duir hoefe we ons gin surruge ofer te moake, ik hoop allenig da tie nie eensaam wurt, mar det sal oan de fotos te sien nie gebeure, alles goet bekieke jong en feural deurgefe oan ons ien holland.