wwoofing @ the Wild Coast Cafe en Pancake Rocks - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Nicky Dirk en Kasper - WaarBenJij.nu wwoofing @ the Wild Coast Cafe en Pancake Rocks - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Nicky Dirk en Kasper - WaarBenJij.nu

wwoofing @ the Wild Coast Cafe en Pancake Rocks

Door: dirk

Blijf op de hoogte en volg Nicky Dirk en Kasper

16 April 2007 | Nieuw Zeeland, Wanaka

In het hostel in de Goldenbay kwam ik twee vriendinnen tegen die ik al eerder heb ontmoet in Napier, Ronja en Jessica.
Het was gezellig om weer ervaringen en reisverhalen uit te wisselen.

Jessica bood mij een lift aan om van Goldenbay via de westkust naar Queenstown te toeren en de brandstofkosten te delen, dat was een goede deal.

De eerste dag reden we van Collingwood naar Punakaiki, met nog twee andere meiden uit schech republic, de auto vol geladen met 4 backpacks en 4 mensen in de auto, de auto was dus afgeladen vol, maar de nissan sentra hield het goed vol.

Onderweg nog gestopt bij de Nelson lakes, waar we een kleine wandeling hebben gedaan om de oevers van het meer heen.
Daarna doorgereden via Murchison naar Westport, een oud grauw stadje wat er een beetje verlaten bij ligt, maar ooit erg levendig was in de goudkoorts tijd.

Na westport via de geweldige Westcoastroad naar Punakaiki, een gehucht met 30 inwoners, maar wel met 400 toeristen per dag en in het hoogseizoen wel 600, en dat allemaal om de Pancake Rocks te bekijken.

Tegenover de ingang van de Pancake rocks ligt het Wild Coast Cafe, waar we een weekje gewooft hebben.
WWOOFING staat voor World Wide Opportunities on Organic Farms,
maar je kunt ook wooffen in hostels, restaurant en cafes.

Wwoofing houdt in: je werkt 4 uurtjes op een dag en daar tegenover staat gratis accomodatie en eten.
We verbleven hier in een caravan. Het werk hield in de vaat doen, oberen, serveren, gerechten maken, de winkel opvullen en bijhouden en mijn favoriete job; echte NZ schepijs verkopen, geweldig om te doen.

Het eten was erg goed, met als een van de hoofdgerechten de wereldberoemde pannenkoeken met fruitsalade en slagroom, overigens erg verslavend eten die pannenkoeken.

We mochten zoveel eten als we wilden, echt te gek!
En het werk was erg leuk en gezellig om te doen, relaxte collega's en erg gastvrij.
Ideaal om de omgeving te verkennen, de westcoast is erg mooi met een hele ruwe tasman sea.
Het was een erg goede tijd in Punakaiki!

Helaas, aan al het goede komt een eind en na 1 week werd het tijd om afscheid te nemen van het goede eten en personeel.
Om via de westkust verder te rijden, naar de Franz Jozef Glacier, in de zijderlijke alpen van NZ.

De Franz Josef glacier is een van de steilste gletsjer ter wereld en ligt maar een paar km van de oceaan.
We deden een trip op de gletsjer met een gids, erg indrukwekkend om op zo'n gletsjer te lopen en zoveel ijsmassa in een vallei te zien.

Tot zover dit avontuur,

iedereen bedankt voor alle leuke reacties!!!
En geniet van het mooie weer in Holland!

Dini camps gefeliciteerd met jullie kleinkind! De groetjes aan Eduard en Trude.

Nick nogmaals een fijne verjaardag gewenst en maak er een bonte avond van! Cees en Yvonne ook gefeliciteerd met Nicks verjaardag.

En de groetjes aan iedereen die dit bericht leest, tot latersss,

Dirk.

• 16 April 2007 - 11:08

Bianca:

Heej Dirk,

Ziet er echt goed uit daar!! Mooie foto's :).
    Wel een goede deal, een halve dag werken en in ruil daarvoor onderdak en eten.
    Hier wordt het steeds mooier weer ook. En zaterdag het feestje van Paul en Richard dus wij vermaken ons nog wel.

Succes daar!!

Groetjes Bianca.

• 16 April 2007 - 11:23

Danitsja :

Hele gave foto's... geniet ervan... knufs Danitsja

• 16 April 2007 - 13:27

Stefan:

heey dirk, vette foto's ziet er goed uit! Hier lijkt het net alsof de zomer al is begonnen haha.. Wel jammer dat je het feest van Paul en Richard mist (Headroom) maarja, je hoort de verhalen nog wel... mzzl Stefan

• 16 April 2007 - 13:29

Floortje:

Hé dirk!

Weer een erg leuk verhaal! Fijn dat je je nog steeds vermaakt. Ook weer hele mooie foto's!
    En grappig om jou als ijsverkoper te zien ;)

Hier is het dan ook eindelijk een paar daagjes in de 20 graden, heerlijk!
    Nou, geniet van alles en nog veel plezier (en succes met werken)!

Liefs

• 16 April 2007 - 19:50

Hans:

hoi dirk

mooie foto's, het gaat je goed af zo te lezen. afgelopen weekend mannen avond gehad was wel lache. veel plezier verder.

groetjes hans

mailen en bellen nog.

• 18 April 2007 - 01:04

Sientje:

Hey dirk,

Fijn dat je zo aan het genieten bent! Ik zit ondertussen een stuk dichter bij je, ben al halverwege ;)
    In KL is het weer lang zo mooi niet als in NL, volop regen en af en toe wat zon. Toch is het wel fijn om hier te zijn, ben ik blij dat ik die beslissing genomen heb, hoewel ik Hendrik verschrikkelijk mis...
    Maak er nog een mooie tijd van, en geniet zoveel als je kan!!

Liefs, Sientje

• 19 April 2007 - 13:27

Niels:

Echt tof man.. Ga zo door genieten...
    knuf.. hihhih

• 20 April 2007 - 22:20

Kas:

Hey Dirk, ziet er goed uit man!!!
    hey wij zijn nou in blemhem en we vertrekken waarschijnlijk zondag richting nelson. er is de eerste 2 weken nog geen werk in blemhem, dus we gaan eerst 2 weken rondreizen. misschien kunnen we als het in de richting ligt een keer afspreken...... groetjes kas
    OJA heb jij het mobiel nr van ronja?
    THKS

• 22 April 2007 - 09:13

Dirk:

hej kas en nick.

k zit op het moment in milford sounds,
    nelson is een leuk stadje om heen te gaan, neem een kijkje in paradiso backpackers erg leuk daar! nummer van ronja is 02102791699.

abel tasman park ook zeker de moeite waard en leuk om een kijkje te nemen.

have fun, see ya later.

dirk.

• 24 April 2007 - 06:47

Trees:

doar bin ik wer, jullie goan wer de hurt op lees ik, feul plesier dan, loat wel wa fotoos en so sien dan kunne wij hier meegeniete, furtel me nie da jullie niks meemoake, want we hebbe nou gesien da jullie soame met Joost ien un poar ure meer belefe as wij ien un moand.
    dut dirk de gruute as um tege kumt, mak je ofer ons gin surruge, bij jullie wurt ut kouwer, muir hier allenig mar wermer, de bloeme en plante sgiete umhoog.
    Kiek goet uut en geniet durfan.

• 25 April 2007 - 13:04

Dini:

Ha, die Dirk!
    Ik vind het schitterend om te lezen hoe jouw reis verloopt. Ik geniet van je verhalen én de mooie foto's.
    Veel plezier met de voortzetting van je reis. Je komt in nov./dec. écht wereldwijs thuis. Voorlopig blijven genieten, ik volg je verhalen met plezier.
    Ik zal de groeten aan Eduard, Trude en Gijs overbrengen! Daaaaaaag buurjongen!
    Dini Camps